כיתה ירוקה, ללא חיסונים בשטח ביה"ס: מתווה החינוך ל-1 בספטמבר

מתווה משרד החינוך שיוצג לרה"מ יכלול בדיקות מהירות ופיילוט כיתה ירוקה, לפיו מי שנחשף לחולה לא ייכנס לבידוד ויעבור בדיקות במשך שבוע. לפי עמדת שרת החינוך, לא יתבצעו חיסונים בשטח ביה"ס

בית ספר יסודי בימי קורונה
בית ספר יסודי | צילום: רויטרס

משרד החינוך צפוי להגיש היום (ראשון) לראש הממשלה נפתלי בנט את המתווה לפתיחת מערכת החינוך שיכלול דגש על עריכת בדיקות לתלמידים בתדירות גבוהה, אך לא כולל בשלב זה מבצע חיסונים בבתי הספר. על פי המתווה, המטרה העיקרית היא לקיים בשנה זו שגרה ורצף למידה כדי לצמצם את הפערים הרגשיים והחברתיים שצברו תלמידי ישראל.

בין היתר, מבקש משרד החינוך לערוך בקרב הילדים בדיקות סרולוגיות שנועדו לאתר ילדים שהחלימו מקורונה ויש להם רמת נוגדנים גבוהה בדם כדי שיוכלו לקבל מעין תו ירוק. המהלך צפוי להתחיל במגזר החרדי אשר צפוי לפתוח מחר את שנת הלימודים במוסדותיו. כמו כן, משרד החינוך מציע לחלק להורי התלמידים שוברים לרכישת ערכות לבדיקות קורונה מהירות.

כמו כן, שרת החינוך מציעה את מתווה כיתה ירוקה שיפעל רק בבית ספר שבו נמצא חולה קורונה מאומת. על פי המתווה, החולה המאומת ייכנס לבידוד ואילו התלמידים האחרים בבית הספר יעברו בדיקות קורונה חוזרות במשך 7 ימים מדי יום. על פי המתווה תלמיד שיימצא חולה ייכנס לבידוד ומי שיימצא שלילי, ישוב ללימודים. תלמידים ועובדי הוראה שלא יסכימו לקיים בדיקות, לא יוכלו להגיע לבית הספר. המודל יתחיל כפיילוט בבתי הספר החרדיים שחוזרים ללימודים מחר וצפוי להתרחב בקרוב לבתי הספר הערבים. הפיילוט ישמש בסיס לקבלת ההחלטה בהמשך לגבי הרחבתו לכלל מערכת החינוך.

כזכור שרת החינוך יפעת שאשא ביטון מתנגדת לקיום מבצע חיסונים בתוך בתי הספר. "חיסונים צריכים להיות במתחמים ייעודיים. הנושא רגיש בקרב ההורים, הילדים עברו שנה רגשית קשה, אנחנו לא מכניסים את הלחץ החברתי לתוך בתי הספר. אני רוצה להגן על הילדים", אמרה לפני כשבועיים שרת החינוך. עם זאת, חלק מהרשויות המקומיות וביניהן הערים תל אביב ובת ים, החליטו לפתוח באופן עצמאי במבצע לחיסון בני נוער בתוך בתי הספר.  "לא נוותר על שום צעד שיעזור לנו לשמור על רמת תחלואה נמוכה בעיר שלנו" אמר לאחרונה בנושא ראש עיריית בת ים צביקה ברוט.