הבדיקות והקרב על התו הירוק: כל מה שצריך לדעת על פתיחת בתיה"ס

בצל החשש מהתפרצות, מוסדות החינוך שוב ייפתחו בתום חופשת החגים. תלמידים יידרשו להציג בדיקות, ומבלי זה - לא יוכלו להיכנס. מזכ"לית הסתדרות המורים קראה לא לשלוח תלמידים חזרה לביתם

זמן צפייה: 01:27

מערכת החינוך תשוב הבוקר (חמישי) לפעילות, לאחר חופשת חגי תשרי. כפי שהיה לפני 1 בספטמבר, גם הפעם לוותה הפתיחה ברגשות מעורבים, בעקבות החשש להתפרצות נגיף הקורונה במוסדות. יש לציין כי נכון להיום, כ-100 אלף תלמידים כבר נכנסו לבידוד, מתוכם כ-30 אלף מאומתים, כמו גם כ-3,000 אנשי צוות, שנחשפו לנדבק בנגיף. נוסף על כך, כ-140 אלף תלמידים יצטרכו ללמוד מרחוק.

התלמידים נדרשו לבצע בביתם בדיקת אנטיגן, בדיקה מהירה לגילוי הנגיף, ולדווח על התוצאה בטופס דיגיטלי או ידני. בשונה מ-1 בספטמבר, הפעם הבדיקות היו בגדר חובה. עם זאת, אתמול דווח כי רבע מהבדיקות לא נאספו. תלמיד ללא אישור על כך שביצע בדיקה - לא יוכל להיכנס לבית הספר. מנגד, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד שיגרה מכתב לכל עובדי ההוראה, שבו הנחתה לא לשלוח תלמידים הביתה, בניגוד להנחיות משרד החינוך.

החזרה לבתי הספר, חוף אשקלון
תלמידים בימי קורונה

בתוך כך, משרד החינוך הודיע כי עד עתה, קרוב ל-600 אלף הורים הצהירו במערכות המידע של המשרד על ביצוע בדיקות האנטיגן, כאשר 530 תלמידים מתוכם נמצאו מאומתים לקורונה, וקרוב ל-40 פטורי בדיקה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הגננת המתעללת כרמל מעודה נכנסה לכלא לרצות 9.5 שנות מאסר

התאונה בצפון: במשטרה מעריכים כי האוטובוס הוא זה שסטה מהנתיב

צה"ל: מחבל חוסל לאחר היתקלות חמושה עם הכוחות בכפר בורקין

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-education-society-part-2109300831' autoplay='0' credit='' desc='חוזרים ללימודים עם תו ירוק, קמפוס חטיבה תיכון ידלין בראשון לציון' poster='' kid='1_us6lrim1' duration='8']

אתמול שלח יו"ר הנהלת ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים, רן ארז, מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט וביקש ממנו הארכה של חודשיים נוספים על מנת לאפשר למורים להתחסן במנת הדחף. המכתב מגיע על רקע העובדה שכמחצית מהמורים אינם מחוסנים בחיסון השלישי - מה שיביא לביטול התו הירוק שלהם בעוד ארבעה ימים בלבד.

במשרד החינוך והבריאות בוחנים בימים האחרונים כיצד לטפל בעובדה שהמורים יאבדו את התו הירוק ולא יוכלו להיכנס לבתי הספר. לטענת ארז, ההחלטה לשלול שכר למורים שלא התחסנו לא עומדת במבחן משפטי. בנוסף, נכתב כי מדובר ב"הוראות דרקוניות כנגד עובדי ההוראה – כשפני ניסיון" וכן, "אין הנחיה כזו לגבי אף סקטור אחר במדינה ומדובר למעשה בפגעה במורי ישראל באופן לא מידתי בכל צורה ואופן".