הממשלה אישרה: מערכת החינוך תיפתח במלואה אחרי יום העצמאות

השרים אישרו לפתוח מיום ראשון את בתיה"ס ללא קפסולות, תוך הפעלת פיקוח מחמיר להתמודדות עם התפרצויות קורונה. החוגים, ההשכלה הגבוהה והחינוך הבלתי פורמלי ימשיכו לפעות במתכונת הקיימת

זמן צפייה: 02:00

הממשלה אישרה הלילה (שלישי) את הצעת משרד הבריאות לפתיחה נרחבת של מערכת החינוך החל מיום ראשון, ה-18.4. כמו כן, הממשלה אישרה את הארכת תקנות המגבלות הנוכחיות עד לתאריך 28.4, את תקנות התחבורה הקיימות עד לתאריך ה-29.4, ואת תקנות התו הסגול של משרד האוצר במקומות העבודה עד לתאריך ה-12.5.

התקנות הסופיות לפתיחה הנרחבת של מערכת החינוך כוללות פתיחה של בתי הספר בכל השכבות וללא קפסולות וללא מגבלת מעבר של מורים וסייעות בין הכיתות ומוסדות החינוך. כמו כן, הפתיחה תעשה תחת הפעלת מודל התערבות מחמיר להתמודדות עם התפרצויות, המאפשר ניטור רחב ומניעת התפשטות. בנוסף, בשלב זה מערכת החינוך הבלתי פורמאלית, החוגים וכן מערכת ההשכלה הגבוהה ימשיכו לפעול במתכונת הקיימת.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נכה צה"ל הצית עצמו בפתח משרדי אגף השיקום בפ"ת – מצבו אנוש

"הזכיר לי אותי": המפגש המרגש בין אביב אלוש להורים השכולים

המטען הונח מראש, המתקן פונה: פרטים חדשים על הפיצוץ בנתנז

תלמידים בבית ספר ברחובות עוטים מסכה | צילום: רויטרס

בתוך כך, נתונים שחשף אתמול בכיר במשרד החינוך מגלים מהו המחיר הפדגוגי והרגשי ששילמו ילדי ישראל בזמו מגפת הקורונה, עת נאלצו ללמוד מרחוק. על פי הנתונים, חלה ירידה של 30% במיומנויות היסוד - בעיקר שפה וקריאה. בכיתות א'-ג', נרשמה ירידה של 25% באוריינות, מתמטיקה ולשון. בכיתות שבהן למדו פחות מ-30 ימים השנה בסך הכול, ד'-י', זוהה פער של כ-30% במקצועות הליבה – שפה, מתמטיקה, מדעים ואנגלית. בנוסף, זוהתה ירידה במיומנויות מוטוריות וגופניות.

עוד עלה מהנתונים כי גם המחיר הנפשי שמשלמים התלמידים כבד, שכן אחד מתוך שלושה מדווח על מצוקה רגשית - עלייה של 25% בהערכות סיכון לאובדנות. לא זו בלבד, אלא שכ-30% מהתלמידים אינם משתתפים בלמידה באופן סדיר, מה שמכונה "נשירה סמויה". השנה חלה עלייה בהתנהגויות סיכון, שהן: התמכרוית, אלימות, החמרה בהפרעות חרדה ומצבי רוח, בהפרעות אכילה ובהשמנה אצל ילדים ובני נוער.