צילומים, הקלטות - ותוכנות ריגול: כלי הנשק במאבקי הגירושים

התחום שהיה מיועד עד כה בעיקר לצרכי ביטחון, משמש כיום זוגות רבים על רקע סכסוכים בתוך המשפחה. מנגד, ישנם זוגות שרוצים להקדים תרופה למכה וחותמים על הסכם ממון • "לא סוף הסיפור", פרק 2

זמן צפייה: 09:54

תוכנות ריגול הפכו לכלי נשק במאבקי גירושים. יותר ויותר אנשים גילו שהטלפון הנייד שלהם שלהם הפך למכשיר מעקב על ידי בן או בת הזוג לשעבר בצורה יחסית קלה. אך מהצד השני, יש גם זוגות שצופים מראש את המשבר העתידי ופועלים כדי להקל על המצב לכשיגיע, ושחותמים מראש על הסכם ממון.

צילומים, הקלטות, מעקב - מילים ששייכות לרוב לתחומם של החוקרים הפרטיים, היום בלחיצת כפתור וחיפוש קליל ברשת תוכנות ריגול נמצאות בהישג יד. "עד לפני כמה שנים רוב הטכנולוגיות האלה היו רק בידיים של מדינות לצרכים של הצלת חיים, מניעת טרור וכיוצא בזה", הסביר דן לוינסון מפורס מאז'ור, הגנת סייבר וחקירות דיגיטליות. "בכל חיפוש פשוט בגוגל את יכולה למצוא תוכנה שתאפשר לך לקבל 8200 בפלאפון של הגרוש שלך, הבעל. אם לפני חמש שנים כמעט כל השוק הזה שימש את העולם העסקי והפוליטי - כיום כחצי מהלקוחות שמגיעים אלינו מגיעים על רקע סכסוכים אישיים בתוך המשפחה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ההאנגר הושמד לחלוטין: תיעוד מתקיפת המטרות האיראניות בסוריה

מפיקדה עד טקה: התקריות האלימות של שוטרים נגד ישראלים אתיופים

נוסעי המטוס שנחת בנתב"ג לאחר קרע בגלגל: "היה לנו מזל גדול"

רם ונועה חותמים על הסכם ממון
רם ונועה חותמים על הסכם ממון | צילום: החדשות 13

וכאמור, ישנם זוגות שלא שוללים לחלוטין מצב בו בעתיד הם יפרדו – ומעדיפים להקדים תרופה למכה. "הרבה אנשים מתחתנים ואומרים 'הכול טוב - כשנגיע לגשר נחצה אותו'", הסבירה נועה קטנוב סופר שחתמה עם בעלה על הסכם ממון, "ודווקא כשנמצאים באהבה, בתחילת הקשר, יותר קל לדבר ולהסכים בנינוחות ולא ממקום של הסכם או פגיעה".

"הסכם ממון הוא בדיוק כמו פוליסת ביטוח", הסבירה עורכת הדין רות דיין וולפנר, מומחית לדיני משפחה, "בסוף המטרה שלו זה לדאוג למה יקרה אם ניפרד. במהלך החיים הוא פחות רלוונטי, אם נישאר נשואים לא נצטרך להפעיל אותו". המודעות שגברה מפגישה גם זוגות נשואים עם המציאות הזו. זוגות שמקימים היום משפחה הרבה יותר מפוכחים ומודעים, עדיין מתחתנים בתקווה לחיות באושר ועושר אבל לא יזיק עו"ד צמוד חמוש בהסכם ממון ואפילו הגנת סייבר ליתר ביטחון.