נתניהו: "נביא מתווה להארכת שנת הלימודים גם בחודש יולי"

רה"מ הודיע כי בתיה"ס יפעלו חודש נוסף, והוסיף שבימים הקרובים ייפתחו הלימודים באופן מדורג גם עבור תלמידי ז'-י', בערים ירוקות וצהובות. רן ארז: הלימודים בחינוך העל-יסודי יסתיימו ב-20.6

זמן צפייה: 07:20

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (ראשון) כי הוא ושר החינוך יואב גלנט יגישו מתווה שבו יתקיימו לימודים גם בחודש יולי, משום ש"יש צורך להשלים את פערי החינוך שנוצרו במשך השנה הקשה הזו", כלשונו. "חייבים לתת לכל ילד את ההזדמנות להשלים את מה שהחסיר".

במסיבת עיתונאים שכינס, הבהיר ראש הממשלה כי "זכויות המורים יישמרו בקפדנות - נדאג לתשלום מלא עבורם", ואז פנה ליו"ר ארגון המורים ולמזכ"לית הסתדרות המורים, והבטיח: "יהיה בסדר, עליי. אני לוקח על זה אחריות". בהמשך, הודיע כי כבר בימים הקרובים ייפתחו הלימודים עבור תלמידי כיתות ז'-י', בערים ירוקות וצהובות, באופן הדרגתי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ארז דריגס מתנצל: "מקווה שהנשים שנפגעו ממני יסלחו לי"

בית המשפט העליון קבע: אבתיסאם מראענה תוכל להתמודד בבחירות

תיעוד: מאות משתתפים בחגיגות פורים המוניות ברחובות ירושלים

חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים
חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

בתום דבריו של נתניהו, היה זה שר החינוך שנשא דברים, ואמר: "זו הייתה שנה מורכבת מאוד ואנחנו נידרש להשלמות. היום אנחנו מכריזים על החלק הראשון בתוכנית הלאומית לצמצום פערים - תוכנית בת ארבעה חלקים, כאשר החלק הראשון בה הוא לימודים לכולם בחודש יולי".

דקות בודדות לאחר פרסום המתווה, יו"ר ארגון המורים רן ארז הוציא הודעה שבה הבהיר כי שנת הלימודים בתיכונים תסתיים בתאריך הרגיל, 20.6, שכן "בחינוך העל יסודי בכיתות ז'-י"ב המורים עבדו באופן רציף מ-1 בספטמבר ועד היום. נמשיך בבחינות בגרות אחרי התאריך הזה", הוסיף, ואז קרא למורים "להירתם וללמד בחודש יולי על מנת להשלים פערים - אם יש כאלה".

יו''ר ארגון המורים, רן ארז
יו''ר ארגון המורים, רן ארז | צילום: חדשות 13

גם שר האוצר ישראל כ"ץ נכח במסיבת העיתונאים, ועדכן כי משרדו החל בעבודה על המתווה. אלא, שלמרות שהתוכנית מבוססת על תוכניות משנים קודמות, דרוש כאן תיקצוב חדש - לדבריו. "אני קורא לראש הממשלה לבוא מצויד בתוכנית מימון", אמר כ"ץ, "המטרה היא להעניק לילדים השלמת חינוך עקב האירועים שקרו".

בתוך כך, גורם במשרד האוצר טען כי כלל לא התנהל משא ומתן עם ארגוני המורים על הארכת שנת הלימודים בחודש. "מדובר למעשה במודל בית הספר של החופש הגדול המוכר לנו משנים קודמות, שייושם אולי על יותר שכבות גיל", הסביר הגורם. מכיוון שלא נחתם ההסכם, המורים לא יחויבו ללמד ויעשו זאת על בסיס רצונם החופשי תמורת תוספות שכר. "לכן, אין כל ודאות שהרציפות הפדגוגית תישמר", הבהיר.

בניגוד לרן ארז, יפה בן דוד לא נכחה במסיבת העיתונאים, מה שבעיני הגורם "מעלה ספק באשר לנכונות של מורי היסודי לשתף פעולה עם התוכנית אף בתמורה לתגמול", לדבריו. בכל מקרה, "אין כרגע תקציב לפרויקט הארכת שנת הלימודים, הנאמד במיליארדי שקלים, והממשלה תידרש למצוא לו מקורות לקראת חודש יולי".

יפה בן דוד, מזכ''לית הסתדרות המורים
יפה בן דוד, מזכ''לית הסתדרות המורים | צילום: חדשות 13

מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית, בירך על המתווה אותו הציג נתניהו, וביקש "לא לשכוח את ילדי כיתות ז' עד י' שנמקים בבית שנה שלמה, ללא כל הצדקה ואשר הפכו לקוביות בזום. כהנהגת הורי ישראל, נמשיך לעשות ככל שיידרש, כדי להציב את החינוך במקום הראוי לו – בראש סדר העדיפויות של מדינת ישראל".