"כשהאהבה חזקה הכול מתגמד": אשתו של הרוצח שפועלת לקיצור עונשו

ירון סנקר, שנידון לכ-70 שנות מאסר בגין רצח כפול, הכיר במהלך ריצוי עונשו את ליאת, שמנסה בדרכים לא שגרתיות לפעול לשחרורו - ביניהן פנייה לשופטת שדנה את בעלה

זמן צפייה: 11:54

ירון סנקר שעבד בארגון הפשע של האחים אוחנה נשפט על רצח כפול ונידון ל-70 שנות מאסר. במהלך שהותו שם הכיר את ליאת, הם התחתנו ומאותו הרגע היא נלחמת לקצר את עונשו. ליאת הגיעה אפילו עד לשופטת שישבה בראש ההרכב שהרשיע את סנקר.

אז מה מחבר בין צעירה נורמטיבית לבין אסיר עולם שמבוגר ממנה ב-18 שנים ויושב בכלא לשנים ארוכות, שלא מותירות תקווה לזוגיות משותפת אי פעם? "כשראיתי אותו אמרתי לעצמי - זה האחד. זה יהיה אבא של הילדים שלי", סיפרה ליאת. "גיליתי כמה הוא רגיש ואכפתי. כשהאהבה כל כך גדולה וחזקה הכל מתגמד".

ירון סנקר נולד למשפחה ענייה מירוחם, עבר במוסדות לקטינים, ואחיו הבכור ארמונד נרצח בידי כנופיות הפשע – כל אלה הכתיבו לא מעט מהשתלשלות חייו. ארגון הפשע של האחים אוחנה גייס אותו מתוך ידיעה שהוא רוצה לנקום את נקמת אחיו וגם להם - יש רשימת נקמות משלהם.

ירון סנקר
ירון סנקר | צילום: חדשות 13

סנקר נשלח לחסל את חיים שבי, עבריין מוכר מהוד השרון. הוא קיבל תיאור - "הוא יושב במספרה, לבוש חולצה אפורה, תירה לו בראש". הרצון והפחד לרצות את האחים אוחנה הביאו את סנקר לירות גם בעבריין וגם בתומר שבת, עובר אורח תמים שכל חטאו היה שלבש חולצה אפורה.

במהלך חקירותיו סנקר הודה בהכול, הביע חרטה וכדי לכפר על מעשיו החליט לשתף את חוקריו בכל מידע שקשור לארגוני הפשע שהיה ברשותו, וזה לא מעט. חוקריו של סנקר הבטיחו לו מעמד של עד מדינה, אך במשפט עצמו הוא נבהל, בחר לשתוק וקיבל מאסר עולם כפול ו-25 שנות מאסר על ניסיונות הרצח שכשלו. סך הכול כ – 70 שנות מאסר.

השופטת ברכה אופיר-תום
השופטת ברכה אופיר-תום | צילום: החדשות 13

לאחר אחת השיחות בין אשתו של ירון לירון, היא חשה כי הוא מדוכא והחליטה בצעד חריג לפנות לשופטת שדנה אותו למאסר, ברכה אופיר-תום. בשיחה אמרה אופיר-תום: "אני זוכרת את הפנים שלו לנגד עיני, היו לי עשרות אם לא מאות מקרין, אני לא זוכרת את כולם. הוא היה בחור מאוד אינטיליגנט ורגיש. התרשמנו שיש לו יכולות להיות בן אדם נורמטיבי והוא סטה מהדרך רחוק מאוד".

נסיבות המקרה הן יחודיות מאוד. מצד אחד, רצח כפול בדם קר. מצד שני, סנקר עצמו על פי החוקרים בתיק מנע לא מעט רציחות ואף הביא לפתרון של מקרה רצח. הערעור לעליון של סנקר נדחה והאפשרות היחידה שעומדת בפני הזוג היא חנינה מהנשיא. בקשת החנינה מהנשיא הוגשה יחד עם המלצותיהם החמות של מנשה ארבי והשופטת ברכה אופיר-תום, וכעת ממתינה ליאת בציפייה ותקווה גדולה להחלטתו, האם יעתור לבקשתם ויאפשר להם להתאחד כמשפחה ולקבל הזדמנות שנייה.