הריסת מסגדים ובניית המקדש: המסרים בסיורי תלמידים בירושלים

בעוד המדינה מנסה למנוע התלקחות בהר הבית – סיורי "מכון המקדש" מעבירים לתלמידים מסרים מבית מדרשם של יורשי הרב כהנא. "מאמינה שאפשר לבנות את בית המקדש עכשיו, תהיה מלחמת גוג ומגוג"

זמן צפייה: 05:43

בשנתיים האחרונות מבקרים אלפי תלמידים במכון המקדש שבירושלים, כדי ללמוד את ההיסטוריה היהודית על הר הבית, אך בדרך הם לומדים מאנשי המכון את החזון לעתיד הלא רחוק, הכולל את הרס כיפת סלע, הקמת בית המקדש – וככל הנראה גם את מלחמת גוג ומגוג.

ראש מכון המקדש, הרב ישראל אריאל הוא כהניסט גאה. את המכון הקים שלוש שנים לאחר שהתמודד כמספר 2 ברשימת "כך" של הרב כהנא לכנסת. הוא קרא לסירוב פקודה ואף למרד במדינה, ובמשך שנים העביר שיעורים בישיבת "הרעיון היהודי" שנכנסה לרשימת ארגוני הטרור של ארצות הברית. על חברי העמותה בעבר ובהווה נמנים אנשי עוצמה יהודית ברוך מרזל ומיכאל בן ארי, ברוך כהנא, בנו של הרב מאיר כהנא, ומיכאל בן חורין, שערך טקס פולסא דנורא לאריאל שרון

עוד בחדשות 13:

לאחר המהומות בהר הבית – שגריר ישראל בירדן ננזף

חרף העימותים: מהומות הר הבית לא יציתו הסלמה בשטחים • פרשנות

מיידים אבנים ומשליכים כיסאות: תיעוד המהומות בהר הבית

הר הבית
הר הבית | צילום: רויטרס

נראה כי הממשלה מנסה ביד אחת לשמור על הסטטוס קוו בהר הבית ולמנוע התלקחות באזור הרגיש – וביד השנייה תומכת במכון שמטרתו היא להפר את אותו סטטוס קוו. בעשור האחרון קיבל המכון כמיליון וחצי שקלים ממשרד התרבות וכיום זוכה לשתי בנות שירות לאומי בשנה.

"אני מאמינה שאפשר לבנות את בית המקדש עכשיו. זו רק פוליטיקה", נשמעת אחת המדריכות מספרת לתלמידים. "אנחנו בנינו אחד, החריבו אותו, בנינו עוד אחד, החריבו אותו, ואז עכשיו שמים את כיפת הסלע כדי שלא נבנה אותו? לא אומרת שנפוצץ את זה, אבל אני לא יודעת, אני מאמינה שאפשר. אם יוקם בית המקדש מה יקרה? מה אמריקה תעשה, מלחמה? תהיה מלחמת גוג ומגוג".