"זה קו אדום": כך הפכה מיקי כוכבת הילדים למובילת מחאת ההורים

בין הופעה להופעה מספיקה מיקי לנאום בהפגנות, ללוות לבתי משפט את ההורים שילדיהם נפגעו בפרשת ההתעללות בראש העין - ואף לבקר בימי ההולדת של הפעוטות שלמדו בגן של כרמל מעודה. "לא יכולתי להתנהל כאילו הכול בסדר"

זמן צפייה: 11:30

ההתעללות הקשה בילדי הגן בראש העין הובילה את כוכבת הילדים מיקי מוכתר להציב את עצמה בראש מאבק ההורים על הפיקוח בגנים ובפעוטונים. אחרי שנים על הבמות ותוכניות טלוויזיה ככוכבת ילדים, בשבועיים האחרונים מיקי הפכה גם להיות ממובילות המחאה.

זה התחיל בפוסטים של תמיכה בפייסבוק, ובקריאות בהצגות שלה לבוא להפגין והמשיך בקשר אישי עם הורי הילדים שנפגעו. מיקי מנסה לעזור להם לחזור לשגרה, עד כמה שאפשר. בין הופעה להופעה היא נואמת בהפגנות, מלווה את ההורים לבתי משפט, פוגשת את הילדים מאחורי הקלעים ואף מגיעה לימי ההולדת שלהם.

לכתבות נוספות בנושא >> 

הגננת המתעללת טענה במשטרה: לא זוכרת את המקרים

המדריך להורים: כך תזהו אם ילדיכם עברו התעללות בגן

מחאת ההורים: אלפים מחו וחסמו כבישים ברחבי הארץ

מיקי וילדי הגן
מיקי וילדי הגן | צילום: החדשות 13

"אני עובדת עם ילדים, זה הדבר הכי טהור בעיני, ומבחינתי זה הקו האדום", הסבירה מיקי, "אני לא יכולתי להמשיך להתנהל כאילו הכול בסדר. אני מסתכלת על ילדים בהופעה וכל מה שאני מדמיינת זה את המעשים שהיא עשתה לילדים האלה. אם את הדור הזה מגדלים ככה, פוגעים בהם ככה ושורטים אותם, לאן תלך המדינה שלנו? איך יכול להיות שלכל בעל מסעדה יש תקציב למשגיח כשרות, ואין משגיח לכל גן. זה לא חשוב?"

בשבועיים האחרונים ההורים הפכו בעל כורחם לנושאי הדגל במאבק של ההורים. על במת המחאה עלו הורים וסיפרו על מה שקרה לילד שלהם, עוד התעללות, עוד מכה, עוד כאב. הם דרשו פיקוח על הפעוטונים, מצלמות מעקב והחמרה בענישה. יומיים אחרי ההפגנה הודיע ראש הממשלה שהפיקוח על הפעוטונים יעבור למשרד החינוך, אלא שהפתרון עוד רחוק – רק רבע מהפעוטונים מפוקחים, ומשרד החינוך כבר דורש מיליארדי שקלים כדי לממש את הפיקוח.

לתרומות למאבק ההורים ניתן ליצור קשר עם ארז בטלפון: 054-2248776