דקות לפני המבחן: טפסי בחינת הבגרות הופצו בטלגרם

פעם נוספת שטופס הבחינה מודלף, הפעם של מועד ב׳ במתמטיקה. במשרד החינוך בודקים כעת מה מקור ההדלפה. תלמידים ניסו לקנות את התשובות. "מישהו יודע את התשובות? משלם בביטקוין"

זמן צפייה: 02:43

הדלפה נוספת בבגרויות: מבחן הבגרות של מועד ב' במתמטיקה הודלף היום (חמישי) בטלגרם, 20 דקות לפני תחילת הבחינה.  מדובר במדליף שמשרד החינוך מכיר. תלמידים מספרים שהוא מפעיל קבוצות טלגרם בתשלום, ומפיץ כל בחינה שעה וחצי עד חצי שעה לפני תחילתה.

בהתכתבויות מהרשת שהגיעו לידי חדשות 13 נראה כי בנוסף להדלפה, תלמידים ניסו לקנות את התשובות לשאלונים השונים מנערים אחרים. כך למשל, אחד הנערים כתב "מישהו יודע את התשובות?", ואחרים הציעו סכומי כסף עבור התשובות, כאשר אחד מהם הציע 150 דולרים, ואחר הבטיח לשלם בביטקוין.

בחינת הבגרות במתמטיקה שהודלפה
בחינת הבגרות במתמטיקה שהודלפה

המשרד הגיש תלונה במשטרה נגד המפיץ לפני יותר מחודש, אך למרות זאת הוא ממשיך בפעילותו. בינתיים, מסתפקים במשרד בנוהל שמחייב את התלמידים לשבת בכיתות ללא טלפונים כחצי שעה לפני המבחן, כפתרון זמני.

כזכור, רק לפני חודש וחצי אירע מקרה דומה, כאשר טופס בחינת הבגרות באנגלית הופץ בטלגרם כחצי שעה לפני תחילתה, לאחר שככל הנראה צולם אחרי שהוצא מהכספת. במשרד החינוך החליטו שלא לפסול את הבחינה בטענה שהתלמידים כבר היו בכיתות, ללא טלפונים ניידים.