הגננות במסר להורים לאחר מקרי ההתעללות: "חזרו להאמין בנו"

ברקע החשיפות החוזרות ונשנות בדבר התעללות בפעוטות, מרגישות הגננות המסורות ששמן נפגע. "ברגע שקיבלתי תעודת גננת - הפכתי לחשודה"

זמן צפייה: 04:04

בתקופה האחרונה נראה שזה הפך למכת מדינה – עוד ועוד וחשיפות של מעשי התעללות בפעוטות, דווקא במקום שבו הם אמורים להרגיש הכי בטוחים, לאחרונה עם הסרטונים מהגן "בייבי לאב" שבראש העין. אבל הגננות המסורות שמגיעות בכל בוקר בשביל הילדים והילדות, מרגישות ששמן המקצועי נפגע. עכשיו הן אומרות – רובנו המוחלט לא כאלה.

בגן של איריס נפתלי בחולון, שבו לומדים כמעט 30 ילדים וילדות בני חמש, מותקנות 38 מצלמות שלא מחמיצות שום דבר. "חשוב היה לי להתקין מצלמות בשביל השקט של ההורים, אבל גם בשבילי", סיפרה איריס. "אני מעסיקה מטפלות ואני רוצה לישון בשקט, בידיעה שהכול מתנהל כשורה". היא הוסיפה שבכל פעם שהורים שואלים על המתרחש בגן, היא חוזרת לתיעוד המצלמות ויכולה להראות להם.

Ganenet
גננת בגן ילדים | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בנושא:

מהריגת יסמין לגננת מראש העין: התעללות בפעוטות - מכת מדינה

"תקפה 11 תינוקות ופעוטות": אישום נגד הגננת המתעללת מראש העין

קושרת לכיסא ומצליפה: כך התעללה המטפלת מראש העין בפעוטות

איריס נפתלי, גננת ב''מעון איריס'' שבחולון
איריס נפתלי, גננת ב''מעון איריס'' שבחולון

בתוך שנים אחדות היחס אל הגננות השתנה מן הקצה אל הקצה. מדמויות חינוכיות, חביבות ואהובות, לחשודות מיידיות, גם בזמן ההרשמה, וגם לאורך שנת הלימודים. "ברגע שאני מקבלת תעודה של גננת, אני הופכת להיות חשודה", אמרה איריס. "לא בדקו אותי, לא יודעים מי אני, או מה היכולות שלי".

גן ילדים
גן ילדים

"לאחרונה כותבים בפייסבוק על גננות דברים איומים", אמרה טל רובין, גננת "גן חלום" שבירושלים. "צריך להיות עם יד על הדופק ולבדוק חשדות, אבל גם לסמוך על אנשים טובים. תחזרו להאמין בנו".

טל רובין, גננת ב''גן חלום'' שבירושלים
טל רובין, גננת ב''גן חלום'' שבירושלים