עשרות אלפי מתפללים הגיעו לברכת הכהנים בכותל המערבי

המשטרה העלתה כוננות בבירה ומאבטחת את רבבות המאמינים שהגיעו לאתר לתפילה המסורתית בה מאות כהנים יברכו את עם ישראל. באירוע משתתפים הרבנים הראשיים ורב הכותל

זמן צפייה: 00:29

עשרות אלפי מתפללים הגיעו הבוקר (שני) לכותל המערבי לרגל "ברכת הכהנים" שהתקיימה במקום בפסח ובסוכות. במהלך התפילה הגיעו מאות כהנים לברך את עם ישראל במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. המשטרה בבירה העלתה כוננות כדי לאבטח את הרבבות שהגיעו למקום.

בתפילה המיוחדת השתתפו הרבנים הראשיים, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, ורב הכותל והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ'. בתפילה השנה שולבה גם ברכת הודיה מיוחדת על הגשמים שירדו ברחבי ישראל בחודשים האחרונים ומילאו כמעט לגמרי את הכינרת.

ברכת הכהנים בכותל
ברכת הכהנים בכותל | צילום: החדשות

כחלק מההיערכות לתפילה, משטרת ירושלים ומד"א תגברו את הפעילות סביב העיר העתיקה וצירים נחסמו לתנועה. תושבים התבקשו להימנע מלהגיע לאזור העיר העתיקה במהלך ימי החג בכלי רכב פרטיים. המשטרה ממליצה להסתייע בתחבורה הציבורית. גם ארגון מד"א הציב, החל משעות הבוקר המוקדמות, כוחות גדולים ברחבות הכותל ובעיר העתיקה.

ברכת הכהנים היא ברכה מספר במדבר, המופיעה במסגרת ציווי על הכהנים לברך את בני ישראל. הברכה מורכבת משלושה פסוקים ונקראת גם "ברכה משולשת". בברכה בחול המועד, מול אלפי המתפללים עומדים הכהנים, מכסים את פניהם בטליתות ונושאים את "הברכה המשולשת": "יברכך ה' וישמרך, יאר ה' פניו אליך ויחונך, יישא ה' פניו אליך וישם לך שלום". הברכה נאמרת מדי בוקר, באופן יומי, בכל מניין תפילה שמשתתף בו כהן אחד או יותר, אך ימי חול המועד הם הזדמנות להתברך מפי כהנים רבים.

ברכת הכהנים בכותל
ברכת הכהנים בכותל | צילום: החדשות 13

המנהג נוסד בזמן מלחמת ההתשה על ידי הרב מנחם מנדל גפנר מירושלים. הברכה מתקיימת לרוב ביום השני לחול המועד, על מנת לאפשר את השתתפותם של תושבים מחו"ל, שביום הראשון של חול המועד חוגגים "יום טוב שני של גלויות" - ולא מגיעים לכותל. רב הכותל והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ' מוביל את התפילה ויחד איתו הרבנים הראשיים יוסף ודוד לאו.