מנכ"ל משרד החינוך פרש מתפקידו: "חש שבשלה השעה לחילופים"

לאחר שלוש שנים וחצי, שמואל אבואב הגיש לשר גלנט מכתב שבו ביקש לסיים את תפקידו. "אנו נמצאים בשעה מורכבת למערכת החינוך ולמדינת ישראל בהתמודדותה עם מגפת הקורונה"

זמן צפייה: 00:40

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, הודיע היום (ראשון) לשר החינוך יואב גלנט כי הוא פורש מתפקידו לאחר שלוש שנים וחצי. זוהי הפעם השנייה שאבואב מילא את התפקיד, לאחר שעשה זאת גם בין השנים 2006 ל-2009 בזמן כהונתה של השרה יולי תמיר. "עכשיו, אני חש שבשלה השעה לחילופים בעמדת המנכ"ל", כתב המנכ"ל במכתב הפרישה.

עוד כתב אבואב במכתב פרישתו כי "אנו נמצאים בשעה מורכבת למערכת החינוך ולמדינת ישראל בהתמודדותה עם מגפת הקורונה ואי לכך וככל שיידרש, אמשיך בתפקידי במהלך חופשת הקיץ ועד לתום פתיחת שנת הלימודים הבאה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

קבינט הקורונה בוחן: מבחנים באוניברסיטאות יתקיימו מרחוק

משרד הבריאות דרש: עד 50 איש בחתונות; השרים יתכנסו שוב מחר

התייקרות נוספת במחירי הדלק: ליטר בנזין יעלה ב-23 אגורות

שמואל אבואב
שמואל אבואב | צילום: חדשות 13

"לפני כשלוש שנים וחצי נקראתי על ידי שר החינוך דאז, ח"כ נפתלי בנט, לחזור מהשוק הפרטי לתפקיד מנכ"ל משרד החינוך", המשיך מנכ"ל משרד החינוך היוצא. "ראיתי זאת כשירות מילואים למען המדינה ועשיתי זאת מתוך אמונה עמוקה בחשיבות העליונה של הובלת מערכת החינוך, אותה ראיתי, ועודני רואה, כמשימה לאומית ראשונה במעלה".

לדברי אבואב, "משרד החינוך הוא החשוב שבמשרדים, בידינו נמצאת האחריות לעשייה מתמדת עבור דורות העתיד של מדינת ישראל ומהיכרותי העמוקה - ציבור המורים/ות, המנהלים/ות
ואנשי החינוך מחויבים מחויבות עמוקה למשימה שהם וגם אני רואים בה שליחות. אני מאחל לך ולמנכ"ל/ית החדש/ה הצלחה גדולה בהירתמות לשליחות החינוך שלא תיגמר לעולם, ובטוח שגם אתם בתורכם תצעידו את המערכת אל פסגות והישגים חדשים".

שר החינוך גלנט התייחס לסיום תפקידו של אבואב: "‫קיבלתי את החלטתו של אבואב, שסייע לי רבות בכניסתי לתפקיד והתגלה כשותף נאמן להתמודדות עם אתגרי תקופת הקורונה.‬ ‫לוח הזמנים הקצר, לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה, מחייב לפעול במרץ על מנת להתאים את מערכת החינוך לאתגרים שנכפו עליה בשל הקורונה. אפעל כדי להביא בהקדם מועמד ראוי לאישור הממשלה".

שר החינוך לשעבר, נפתלי בנט, שמינה את אבואב למנכ"ל משרד החינוך, הודה לו בחשבון הטוויטר: "שמואל אבואב הוא מטובי משרתי הציבור בישראל. הוא מסור עד אימה (מתחיל לעבוד ב5 בבוקר), ישר, ממלכתי, ציוני, לב ענק, מנהל בחסד ומנהיג אמיתי". את הציוץ סיים בנט במילים "אני מאחל לשמואל ובמיוחד למדינת ישראל שנראה אותו בעמדות הובלה".

תודה, שמוליק!??