"תכלה שנה ומסכיה": בנט בירך את התלמידים בפתיחת שנת הלימודים

ראש הממשלה הגיע לבית ספר בירוחם יחד עם שרת החינוך כדי לקבל את פניהם של התלמידים לכבוד שנת התשפ"ב. בצל התחלואה הגבוהה, 90 אלף תלמידים עדיין נמצאים בבידוד וכרבע מיליון לומדים מרחוק

זמן צפייה: 03:36

פתיחה חגיגית: בצל נתוני התחלואה הגבוהים בנגיף הקורונה, בתי הספר פתחו הבוקר (רביעי) את שעריהם עבור 2.4 מיליון תלמידים ומעל ל-200 אלף מורים ומורות שיחלו את שנת הלימוד תשפ"ב. בתוך כך, כ-90 אלף תלמידים ו-4,000 מורים נמצאים נכון לעכשיו בבידוד. לאחר שמבצע החיסון השלישי התרחב לכלל האוכלוסייה מעל גיל 12, מרבית התלמידים בישראל יגיעו היום לבתי הספר, אך כרבע מיליון תלמידים ימשיכו ללמוד מרחוק.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-education-society-part-2109010832' autoplay='0' credit='' desc='בית ספר ידלין בראשון לציון' poster='' kid='1_8avpicpw' duration='255']

לאחר שבשבוע שעבר חולקו להורים ערכות לביצוע בדיקות קורונה מהירות, אלפי תלמידים בגנים ובכיתות א' עד ט' שנבדקו אמש בביתם ונמצאו חיוביים, לא הגיעו היום לבתי הספר. עם זאת, גם אם לא מציגים אישור - אפשר להיכנס למוסדות החינוך. כמו כן, כחלק מההיערכות, כל שכבה נכנסה בזמן אחר לשטח בית הספר, במטרה למונע התקהלות. במקביל, ישנם דיווחים על מחסור בבדיקות מהירות.

בית הספר ארליך בטבריה, ביום הראשון לשנת הלימודים תשפ''א
בית הספר ארליך בטבריה, ביום הראשון לשנת הלימודים תשפ''א | צילום: אושרי וייצמן

בנוסף, החל מהבוקר נפתח קו פתוח עם משרד החינוך לשיחות עם הורים, תלמידים ואנשי חינוך. הקו נועד לתת סיוע ותמיכה רגשית באמצעות מומחים להתמודדות במצבי לחץ מטעם השירות הפסיכולוגי ייעוצי.

ראש הממשלה בנט עם בנו דוד
ראש הממשלה נפתלי בנט יחד עם בנו דוד | צילום: אבי אוחיון /לע''מ

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

שאשא ביטון: "לא נהסס לשנות את התוכנית בהתאם למציאות בשטח"

פרשת עומר אדם: לפחות חולה קורונה אחד נכח בהופעה

ערב פתיחת שנת הלימודים: רוב המורים טרם התחסנו במנה השלישית

תלמידים בית ספר תקופת תקופה הקורונה קורונה מגפה מגיפה
בדרך למגבלות? תלמידים בכיתה בתקופת הקורונה | צילום: צילום: רויטרס

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו פתחו את שנת הלימודים בבית הספר היסודי "ענבלים" בעיר מודיעין מכבים רעות, ובירך את התלמידים: "הכיתות והגנים לבשו היום חג עם פתיחתה של שנת הלימודים. ההתרגשות בשיאה, והתפילה מתרוננת בלב, לשנה טובה, מצמיחה ובריאה. יש לנו מערכת חינוך נהדרת, מורים ומנהלות, גננים וסייעות, הצלחתם היא הצלחתנו והצלחת עתידנו". עוד הוסיף לומר הרצוג: "בעידן זה כשהמדינה והאנושות תחת מגבלות מגיפת קורונה, אני שב וקורא לכל ההורים, המורים והתלמידים - מי שיכול שילך להתחסן".

הנשיא יצחק הרצוג יחד עם רעייתו בבית ספר יסודי
הנשיא יצחק הרצוג יחד עם רעייתו בבית ספר יסודי | צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

ראש הממשלה בירך את תלמידי בתי הספר ואמר כי "אנחנו נמשיך לעשות מאמצי על כדי שכל תלמידי ישראל יוכלו ללמוד. אנחנו לא יכולים להבטיח את התוצאה, אבל אנחנו יכולים להבטיח 100% מאמץ. אחרי שנה של זומים, שנה קשה של דהייה ובהייה מול המסכים, אני רוצה לברך אתכם, תלמידי ישראל בברכה אחת: תכלה שנה ומסכיה, תחל שנה וחוויותיה".

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, בירכה על פתיחת שנת הלימודים ואמרה כי "פתיחת שנת הלימודים לא הייתה משימה קלה ואולי לא יהיה כל כך פשוט בהמשך הדרך אבל זו חובה מוסרית לאומית שלנו לתת לילדים האלה את החזרה למסגרת, ליציבות ולשגרת הלימודים". עוד הוסיפה ביטון כי "יש לנו דרך ויש לנו תכנית אבל אנחנו לא נהסס לאורך כל הדרך לבחון את עצמנו יום אחר יום ולהתאים את התכנית למציאות המשתנה".

יפעת שאשא ביטון בפתיחת שנת הלימודים
יפעת שאשא ביטון בפתיחת שנת הלימודים

לפי מתווה החינוך שאושר מוקדם יותר השבוע בקבינט הקורונה, ביישובים ירוקים, צהובים וכתומים יתקיימו לימודים מלאים, וביישובים האדומים הלמידה תתנהל כרגיל בגני הילדים, הצהרונים וכיתות א'-ד'. בכיתות ה'-ז' היישובים האדומים הלמידה תימשך, אך תוך נקיטת פעולות ל"צמצום מגעים". המשמעות היא שבתי הספר יוכלו לבחור, למשל, ללמוד במתכונת של קבוצות או בשטח פתוח. כיתות ח'-יב' ביישובים האדומים יעברו ללמידה בשטח פתוח או למידה מרחוק, אם בכיתת האם יש פחות מ-70% פטורי בידוד.

בחישוב פטורי הבידוד נכללים תלמידים מחלימים, מחוסנים בחיסון שני וחיוביים בבדיקה סרולוגית, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. בכיתות שבהן יש יותר מ-70% פטורי בידוד ימשיכו ללמוד פיזית במסגרות. במהלך חודש ספטמבר יכללו גם תלמידים שקיבלו מנת חיסון ראשונה במניין הנדרש, אך הדבר לא יקנה להם פטור מבידוד במקרה של מגע עם חולה מאומת.

תלמידים בית ספר תקופת תקופה הקורונה קורונה מגפה מגיפה
תלמידים בכיתה תחת מגבלות הקורונה | צילום: צילום: רויטרס

תלמידי החינוך המיוחד ונוער נושר ובסיכון ימשיכו ללמוד כרגיל במסגרות, וגם תלמידים בשילוב אישי בחינוך הרגיל ילמדו ככל יתר תלמידי הכיתה. כלל צוותי ההוראה, המפעילים החיצוניים וההורים שמגיעים לשערי הגנים ובתי הספר יחויבו בהצגת תו ירוק או תוצאת בדיקה שלילית בכניסה. יש לציין כי רק תוצאה של בדיקה מהירה (אנטיגן) שבוצעה בתחנת בדיקה, ויש לה אישור ממשרד הבריאות, תתקבל.

במהלך שבעת הימים הראשונים של תלמיד בגן או בבית הספר, יתאפשר להורה ללוות את ילדו רק בשטח הפתוח, גם אם אין לו תו ירוק או תוצאת בדיקת שלילית.

תלמידים בבית ספר ברחובות עוטים מסכה | צילום: רויטרס

 

בד בבד, על פי נתונים שנאספו מקופות החולים ופורסמו אמש, ההיענות בקרב צוותי החינוך להתחסנות במנה השלישית של החיסון נגד קורונה הינה נמוכה. בקופת החולים מאוחדת מדווחים על 38% מהמורים בלבד שבחרו להתחסן במנה השלישית, בקופת החולים כללית דיווחו על 35%, בקופות החולים לאומית ומכבי דיווחו על כ-25% בלבד מצוותי ההוראה שבחרו להתחסן במנה השלישית.יש לציין כי צוותי ההוראה יכלו כבר החל מלפני כשבועיים להתחסן במנה השלישית ללא תלות בגילם.