המל"ג אישרה רפורמה בלימודי האנגלית: כל סטודנט ילמד 2 קורסים

המועצה להשכלה גבוהה קבעה שכל סטודנט יחוייב ב-2 קורסים במהלך לימודיו האקדמיים, שבמסגרתם ירכוש 4 מיומנויות בשפה: קריאה, כתיבה, הבנה ודיבור. "הקניית כלים וידע להשתלבות בשוק הבינ"ל"

המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) אישרה היום (שלישי) רפורמה בלימודי האנגלית: בתוך חמש שנים, כל סטודנט יחוייב לעבור לפחות שני קורסים לשיפור והכשרה בשפה או שיעורים שהתוכן שלהם יועבר באנגלית. המטרה היא להקנות לסטודנטים ארבע מיומנויות - קריאה, כתיבה, הבנה ודיבור.

במל"ג ציינו כי הרפורמה נועדה לשם התמודדות התלמידים עם חומרי הרקע בקורסים השונים, וכן שילוב הבוגרים באופן מיטבי בשוק התעסוקה המקומי והבין-לאומי. למעשה, כל סטודנט שיחל את לימודיו משנת 2021,יידרש לעבור שני קורסים במהלך התואר הראשון, הכוללים, בין היתר, קורסי הכשרה ללמידת השפה, קורסי תוכן, קורסי בחירה, העשרה, קורסים רוחביים באנגלית ועוד. הקורסים ייקבעו בהתאם לרמת האנגלית של הסטודנט בעת קבלתו ללימודים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מורה בהיריון לקתה בדום לב – תלמיד ומורה נוסף ביצעו בה החייאה

עובד בפיצרייה הרגיע נער עם צרכים מיוחדים – בכך שהזמינו לבשל

רכב אחר אוטובוס – והשחית את תמונת הדוגמנית שעליו • תיעוד

הרפורמה הגיעה בעקבות דוח של ועדה בין-לאומית שהוקמה על ידי המל"ג, שהובל על ידי פרופ' חיים טייטלבאום, וזאת לצורך בחינת לימודי האנגלית למטרות אקדמיות בישראל, כמו גם התייחסות המוסדות להשכלה גבוהה והתאחדות הסטודנטים.

פרופ' אדו פרלמן, סגן יו"ר המל"ג, אמר: "המועצה להשכלה גבוהה רואה חשיבות רבה בלימודי האנגלית למטרות אקדמיות ובין-לאומיות, כחלק ממערך הקניית כלים וידע מספק לסטודנטים במהלך לימודיהם לתואר אקדמי כמו גם להשתלבותם באופן מיטבי בשוק התעסוקה המקומי והבינלאומי לאחר סיום לימודיהם".