משרד החינוך ביטל את הקייטנות לחנוכה - כמה זה יעלה להורים?

סבסוד מסגרות ההעשרה בחג עבור ילדי כיתות א'-ג' הוקפא, והורים רבים נאלצים לממן מכיסם קייטנות פרטיות - במאות רבות של שקלים. "אנחנו שוברים את הראש מפני שאין ממשלה"

זמן צפייה: 03:03

חופשת החנוכה תחל בעוד כחודש, אך משרד החינוך הודיע כי פרויקט "ביה"ס של החגים" לסבסוד מסגרות ההעשרה לילדי כיתות א'-ג' בחנוכה ובפסח - מבוטל לשנת הלימודים הנוכחית. שירלי, אמו של הלל אסולין בן ה-8 מלוד, נאלצת לחפש חלופה עבור בנה: "אני לא יודעת מה לעשות, איאלץ למצוא איזושהי קייטנה פרטית. זה מגיע לאלפי שקלים".

גם שירן יחיא, אם לשישה מירושלים, מתוכם לומדים ארבעה בכיתות א'-ג': "למצוא קייטנות לילדים זה תקציב מאוד מאוד גדול". יחיא אינה טועה - מחיר קייטנת חמישה ימים בשעות 15:30-08:00 עומד על 980 שקלים. מחיר קייטנה נוספת שתסתיים במהלך ימי החג בשעה אחת בצהריים הוא 730 שקלים. מחיר קייטנת התעמלות בתל אביב, שבה יימצאו הילדים במסגרת עד השעה אחת בצהריים גם כן, זול יותר ועומד על 450 שקלים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

תחקיר ראשוני: גנב הרכב שנהרג במרדף משטרתי בי-ם – נורה בגבו

חגיגה לצופים בישראל: מסי וארגנטינה פוגשים את אורוגוואי

"יש לך חזייה?": ההתכתבות בין חשוד בפדופיליה ל"בת 13" • תיעוד

שירן יחיא, אם ל6 ילדים מירושלים
שירן יחיא, אם ל6 ילדים מירושלים | צילום: חדשות 13

התשלום בגין מסגרות פרטיות לחנוכה מצטרף לשאר התשלומים ש"נופלים" על ההורים במשך השנה. אסולין: "אנחנו יודעים שלא מדובר בשקל-שניים. 1,050 שקלים - עלות הצהרון, וזאת בנוסף לתשלומים לבית הספר בתחילת השנה". ההורים תולים את האשם בהיעדר הממשלה, יחיא סיפרה כי "כרגע אנו שוברים את הראש בגלל שאין ממשלה. אין מי שיתקצב את זה, אין מי שיממן".

בכנסת התקיים היום דיון בזק בוועדת הכספים שעסק בביטול הפרויקט. נציגי אגף התקציבים באוצר שוחחו על תקציב שנת 2020, אך ח"כ משה גפני, יו"ר הוועדה שאל: "איך פותרים את הבעיה של חנוכה? תקציב 2020 לא עוזר לילדים האלה". לבסוף הודו הראשונים כי "אין לנו אפשרות להעמיד תקציב לצורך זה".

ילדים בקייטנה
ילדים בקייטנה | צילום: חדשות 13

זאב גולדבלט, מנכ"ל הנהגת ההורים הארצית, קרא במהלך הישיבה: "אנו קוראים למשרדי החינוך והאוצר לתת מענה להורי ישראל ולהוריד בהדרגה את העול הכלכלי שנופל על כתפיהם", אך כפי שהמצב נראה כרגע - לא קיים פיתרון מסגרתי עבור הילדים בחג החנוכה המתקרב.