"כסף לחימום בחורף": כך משפיע העיכוב בהעלאת הקצבאות על הנכים

מדינה בהקפאה: הפעימה השנייה של קצבאות הנכים, שאמורה להיכנס בינואר, תלויה באישור הממשלה וצפויה להתעכב. בינתיים, ישנם כאלה שזקוקים לכסף בדחיפות. "זה יכול לשמש אוכל לבית או תרופות"

זמן צפייה: 02:32

מדינה בהקפאה: בינואר הקרוב הנכים אמורים לקבל את הפעימה השנייה של הקצבאות שנקבעו להם – 250 שקלים בממוצע. אולם, כיוון שהדבר דורש את אישור הממשלה, הפעימה צפויה להתעכב בשל הפלונטר הפוליטי. בינתיים, ישנם נכים שזקוקים לכסף בדחיפות.

"אני לא מדליקה את החימום גם כשקר לי, כל שקל חשוב. בשבילי זה עוד 400 שקל לחיות מהם", סיפרה לחדשות 13 חנה עקיבא, מפעילות מאבק הנכים. "זה יכול לשמש אוכל לבית, תרופות, ביגוד חם או שמיכות".

לעוד כתבות בנושא:

מדינה בהקפאה: כיצד משפיעה מערכת הבחירות על משרד החינוך?

מדינה בהקפאה: איך משפיע המצב הפוליטי על נתמכי הרווחה?

מדינה בהקפאה: מה יהיה עתיד סל התרופות ללא תקציב?

חנה עקיבא-מפעילת מאבק הנכים
חנה עקיבא-מפעילת מאבק הנכים | צילום: חדשות 13

"אנחנו תלויים בחברי הכנסת ובממשלה שלא נמצאת כרגע, כבר שנה אין מי שיממש את החוק שהם בעצמם קבעו", הוסיפה עקיבא. "אנחנו יכולים להגיע לכנסת ולדבר עם הקירות, אין אף אחד שם. כשיש ועדות, יש עם מי לדבר ויש עם מי להגיע למשא ומתן, להסביר, להראות את עצמך.  כשאין ועדות - אין כלום".

פעילת מאבק הנכים תקפה את חברי הכנסת, ששכרם צפוי לעלות בינואר בכ-1,300 שקלים, למרות הקיפאון הפוליטי. "שלהם הולך לעלות בינואר על זה שהם לא ישבו כל השנה בכנסת, מה הם חושבים? איתנו הם רבים על 400 שקל, שזה חימום בחורף, לעזאזל".