הקרב על החופש הגדול: השיחות בין המדינה למורים יימשכו גם היום

נציגי ארגון המורים העל יסודיים ונציגי משרד החינוך נועדו אמש במשך שעות ארוכות - אולם לא הגיעו להסכמות. בית הדין לעבודה חייב את הצדדים להחליט בסוגייה עד השעה ארבע אחר הצהריים

זמן צפייה: 01:08

הקרב על החופש הגדול: המשא ומתן בין נציגי ארגון המורים ונציגי משרד החינוך בנוגע למועד סיום הלימודים בתיכונים יימשך גם היום (שישי), זאת לאחר שבדיון שהתקיים אמש בבית הדין לעבודה שבירושלים - הצדדים לא הגיעו להסכמות.

בתום שעות ארוכות של דיונים, קבע בית הדין כי על המורים והמדינה להגיע לפתרון עד השעה ארבע אחר הצהריים - אולם אם לא יצליחו להסכים ביניהם - בית הדין יכריע בסוגייה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אלאור אזריה דורש ממשרד הביטחון: הכירו בי כנכה צה"ל

"מחזירים את הקהל הערבי": המהפכה הקולינרית בשוק הפשפשים

תחקיר: זוג שלא התחתן ברבנות לא זכאי להיקבר יחד – ומשלם יותר

בית ספר
בית ספר (אילוסטרציה) | צילום: רויטרס

בשיחות שיתקיימו היום ישלח בית המשפט נציג מטעמו שילווה את הצדדים. בארגון המורים ביקשו שאת הדיונים תלווה מגשרת - אולם בית המשפט ונציגי משרד החינוך סירבו.

שנת הלימודים בתיכונים ובחטיבות הביניים הייתה אמורה להסתיים היום, אולם בשל סירובם של המורים להמשיך וללמד תשעה ימים נוספים, עד ה-1 ביולי, מיליוני הורים ותלמידים עדיין לא יודעים אם הלימודים יימשכו או אם אכן זהו תחילתו של החופש הגדול.

רן ארז
רן ארז | צילום: חדשות 13

כזכור, אתמול משרד החינוך והשלטון המקומי פנו לבית הדין לעבודה, וביקשו להוציא לארגון המורים צו מניעה על מנת להכריח אותם לעבוד אחרי ה-20 ביוני. פניית הצדדים לבית הדין הגיעה על רקע קריאת יו"ר ארגון המורים רן ארז למורי בתי הספר התיכוניים שלא להגיע לעבודה אחרי סיום הלימודים.

בתחילת השבוע התייחס ארז בריאיון בחדשות 13 לאיום משרד האוצר, לפיו יקוצץ השכר של המורים שלא ישלימו תשעה ימי עבודה בחופשת הקיץ. "זה איום סרק", אמר. לטענתו, משרדי החינוך והאוצר מעוניינים להפחיד את המורים, על מנת שיפנו נגד ארגון המורים. "כדי לנכות שכר מאנשים צריכים החלטה של בית משפט", הדגיש. "אמרתי למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב שהוא נאבק על תשעה ימים אומללים, 'בוא נשב כולנו ונתכנן תסריטים ל-1 בספטמבר, כי אף אחד לא יודע מה יהיה אז', אמר לי 'תעזוב אותי'".