המחטף של משרד החינוך לפרץ: עיגנו הנחיות בנושא לימוד יהדות

בימים האחרונים הועברו לבתי ספר ממלכתיים 2 חוזרי מנכ"ל בעלי תפיסה הומניסטית המקדמת הימנעות מיהדות מסתגרת. זאת, לקראת הפיכתו הצפויה של יו"ר הבית היהודי לשר החינוך

זמן צפייה: 01:29

משרד החינוך העביר בימים האחרונים לבתי הספר בחינוך הממלכתי שני חוזרי מנכ"ל ובהם הנחיות מחודשות ללימוד יהדות, על פי עקרונות היהדות הישראלית-חילונית. ככל הנראה אין כאן מקריות, שהמסמכים שעוסקים בליבת לימודי היהדות בחינוך הממלכתי - יוצאים רגע לפני כניסתו של מי שמסתמן כשר החינוך הבא - יו"ר הבית היהודי, הרב רפי רפץ.

חוזר מנכ"ל אחד מתבסס על עקרונות חוזר מלפני כעשור. הוא מגדיר מהו אופי היהדות שצריך להילמד ואילו גופים יכולים להיכנס לבתי הספר. התפיסה בו היא הומניסטית ופלורליסטית ומקדמת למידה באופן ביקורתי של יהדות, הדגשת יהדות חופשית ומודרנית והימנעות מיהדות מסתגרת. כמו כן, ניתן בו ביטוי לכל הזיקות בעולם היהודי - גם רפורמים. זאת, בניגוד לעמדותיו פרץ, שמזוהה עם הזרם החרדלי. חוזר המנכ"ל השני הוא חוזר קבע לתוכנית הלימודים "תרבות יהודית ישראלית", ובו אותם עקרוניים פלורליסטיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סמוטריץ: "תיק המשפטים מתאים לי, פרץ ייקח את החינוך"

סמוטריץ נגד פרץ: "גוש ימין גדול חשוב פי אלף מנקמה מטומטמת"

מרד המיצ"ב: פורום ההורים הארצי קורא להחרים את המבחן באנגלית

רפי פרץ
רפי פרץ | צילום: החדשות 13

איש מקצוע בכיר במשרד החינוך אמר הערב (רביעי) לחדשות 13 שבמקרה ששר נכנס ועל שולחנו טיוטות לטיפול, הוא יכול מהר מאוד לבצע שינויים יוצאי דופן, לעומת מצב שבו עליו לשים דגש על חוזרי מנכ"ל חדשים. ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "אין חדש בתכנים, התכנים האלה קיימים כבר שנים רבות במערכת החינוך".