"זה לא מזויף": המשפחה שמתעדת את עצמה - וזוכה למיליוני צפיות

מיכאל, שירן וילדיהם הם כוכבי רשת שמעלים סרטונים המציגים בפני הקהל את שגרת חייהם. הם התחילו בתור עובדים במפעל לחומרי ניקוי - והיום יש להם מעריצים בכל הארץ • "חיים של אחרים" - חלק א'

זמן צפייה: 10:04

בני משפחת ספיר הם כוכבי רשת שאם לא שמעתם עליהם, ייתכן שהילדים שלכם שמעו עליהם, ואם עוד לא ראיתם אותם, יש סיכוי שתמצאו את עצמכם עוקבים אחריהם. ההורים הם מיכאל ושירן, הילדים הם אלין ואלרועי והתוכן שהם מציעים – חיי משפחה. ונראה משהו שאצל המשפחה הזאת הצליח לפצח את הנוסחה, עם מיליוני צפיות וקשר ישיר לצופים.

מיכאל, האבא הצהיר כי מטרת הסרטונים היא "להראות את החיבור של משפחה", שירן האם, אמרה כי בסרטונים שלהם "אין שום דבר מזויף". משפחת דוקש הם משפחה שמכורה לסרטונים של משפחת ספיר. צחי, אב המשפחה תיאר את התחושה של לצפות בתכנים של המשפחה המפורסמת: "זה נותן תמריץ בתור הורה לשתף את הילדים בהחלטות ולעשות איתם פעילויות".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"לא נעים לחיות ככה": הילדות שתועדו בזמן אזעקה באשקלון מדברות

אביה של הילדה שעוכבה ברוסיה: "היא לא מבינה מה קורה סביבה"

מחקר: כרבע מהצעירים לא יחבק נשא HIV – לשליש אין ידע בנושא

משפחת ספיר, כוכבי רשת
משפחת ספיר, כוכבי רשת | צילום: חדשות 13

ד"ר אייל דורון, חוקר חשיבה יצירתית, ניתח את התופעה האינטרנטית: "מה שרואים בסרטים האלה זה הורים שהם בשיאם כשהם ליד הילדים, זה מדבר אלינו מהבטן. אנחנו מאוד מצמצמים את מי שאנחנו בבואנו הבייתה". עדי קרסיק, פסיכולוגית ילדים אמרה לתכנים של המשפחה "יש ערך מבחינה רגשית, זה עונה על אותו צורך של תוכניות ריאליטי כמו 'האח הגדול', של מציצנות".

עד לפני שלוש שנים מיכאל ושירן היו במקום אחר – שניהם עבדו במפעל לחומרי ניקוי בקריות. עם קצת יותר ממשכורת מינימום והרבה חלומות, הסרטונים התחילו לקרום עור וגידים בין הבקבוקים במפעל. מיליוני צפיות לאחר מכן, בני משפחת ספיר יוצאים מהמרחב הוירטואלי להופעות על בימות חנוכה, לא נוצצים כמו כובי הפסטיגל, לא מלוטשים כמו כוכבי הילדים אבל קרובים יותר לחיים עצמם, ממש בהישג יד.