"רק אחרי חצי שעה הצוות גילה שחסר ילד": מי שומר על ילדי הגן?

בחלק מהגנים לא צריך ניסוי כדי לגלות עד כמה הילדים חשופים לסכנה: באחד מהם פעוט רץ החוצה וחצה את הכביש - מבלי שהגננות שמו לב. "היה יכול להיגמר באסון גדול מאוד" • פרויקט מיוחד, חלק ב'

זמן צפייה: 10:55

בגן של אביחי בן השנתיים, גן מרשת ויצו בכפר סבא, לא היה צורך בניסוי כדי לגלות עד כמה הילדים בו חשופים לסכנה. אלינור, שבנה נמצא מחוץ לגן בשבוע שעבר סיפרה כי "הוא רץ וחצה את הכביש. הגננות אפילו לא ידעו שהוא בחוץ - זה יכל להיגמר באסון גדול מאוד".

מאז אותו אירוע, אלינור מתקשה להשאיר את בנה בגן בכל בוקר. גם ענת וקנין, אמו של ילד שיצא מגנו מפתח תקווה ובילה בחוץ כחצי שעה, מכירה היטב את ההרגשה. "הוא יצא מתחת לשער ורץ לגן השעשועים. זה פחד אלוהים, חשבתי על כל מה שיכול היה לקרות לו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרשת כחלון והשופטת: לפני מינויה – השניים ערכו עשרות שיחות

השוטר שירה למוות בסלומון טקה הואשם בגרימת מוות ברשלנות

בישול ממושך ושטיפת ידיים: כך תצמצמו את הסיכון להידבק בקורונה

שער גן ילדים
שער גן ילדים | צילום: חדשות 13

אחרי ש"אספנו" בקלות ילדים מגן פרטי ברמת גן, מצהרונים של גני עירייה בגבעתיים, ובפתח תקווה, וראינו באיזו קלות יכול אדם זר לקחת, לכאורה לחטוף, ילד שאינו מכיר ולא פגש מעולם - העדויות המדאיגות של אלינור ושל ענת על מקרים שבנס הסתיימו בשלום והיו יכולים להסתיים לגמרי אחרת ממחישות שוב עד כמה רופפת ההשגחה בלא מעט גנים בישראל.

לטענת ג', מנהלת גן ותיקה, כשאירועים מסוג זה קורים, ההורים לא יודעים על כך. בעיריית תל אביב הבינו היטב עד כמה ממשיות הסכנות שאורבות לילדים בגנים והשקיעו כסף רב בתגבור ובשכלול מערך אבטחת הגנים בעיר.