אלקין נגד האוניברסיטאות: "מחזיקים את הסטודנטים בני ערובה"

השר להשכלה גבוהה תקף בריאיון לחדשות 13 את ראשי המוסדות ואמר שהם מנסים למשוך זמן בתקווה שהצו האוסר על מבחנים פרונטליים יבוטל. ראשי האוניברסיטאות: "פרובוקציה מיותרת מטעמים פוליטיים"

זמן צפייה: 01:51

השר להשכלה גבוהה זאב אלקין תקף היום (שישי) בריאיון לחדשות 13 את  ראשי האוניברסיטאות ואמר כי "הם מחזיקים את הסטודנטים כבני ערובה. "הם מנסים למשוך זמן מתוך תקווה שמשרד הבריאות יתכופף ויבטל את הצו שאוסר על קיום מבחנים פרונטליים מיום ראשון - זה לא יקרה", הוסיף אלקין.

"במסגרת ההסכם מול האוניברסיטאות הוחלט על שכר מלא למרצים כנגד התחייבות לסיים את הסמסטר", המשיך השר להשכלה גבוהה. "כעת, באחריותם למצוא פתרונות מבלי שהסטודנטים ייפגעו". זאת, ברקע תלונות מאות סטודנטים על כך שחרף ההוראות, מוסדות לימוד מסרבים לקיים מבחנים מקוונים.

לעוד כתבות בנושא:

1,107 נדבקים אובחנו אתמול; הגבלת ההתקהלויות נכנסה לתוקף

טייסי אל-על נגד ההנהלה: "בורחת מאחריות – ומאשימה את העובדים"

לראשונה: יותר מ-200 אלף נשאי קורונה אובחנו בעולם בתוך יממה

השר זאב אלקין
השר זאב אלקין | צילום: בוקר אור

ועד ראשי האוניברסיטאות תקף את אמירתו של השר: "לצערנו, השר אלקין מייצר פרובוקציה מיותרת מטעמים פוליטיים. חבל שהוא אינו חותר למציאת פתרונות יחד איתנו, לטובת הסטודנטים.
האוניברסיטאות הן גופים שומרי חוק ועל כן יקיימו במלואו את צו בריאות העם שייכנס לתוקף ביום א'. השמירה על בריאות הסטודנטים היא ערך עליון עבורנו ואנו נחושים למצוא פיתרון שיגן גם על התואר האקדמי עליו הם עמלים. העובדה היא, שישנם אלפי סטודנטים ללא אמצעים טכנולוגים מתאימים וכן סטודנטים עם מוגבלויות שלא יכולים להיבחן באופן מקוון מחוץ לקמפוס, ועל השר אלקין מוטלת האחריות לדאוג גם להם".

הבוקר, כזכור, עדכן מספר הבריאות כי בפעם השנייה ברציפות נרשם מספר שיא של נדבקים בקורונה בישראל, כאשר אתמול אובחנו 1,107 בני אדם. יש לציין כי נרשם גם מספר שיא של בדיקות, כ-24,500, וכי שיעור הבדיקות החיוביות זהה לשלשום - 4.5%.

עד כה אובחנו בקורונה 27,524 ישראלים, מהם 9,618 עדיין נשאים של הנגיף. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי 70 חולים במצב קשה, מהם 27 מונשמים. 67 חולים במצב בינוני. מניין המתים עלה ל-325.

בדיקות בבית הספר ''חופים'' ביד מרדכי
בדיקות קורונה בבי''ס ביד מרדכי

בד בבד, הבוקר נכנסה לתוקף הגבלת ההתקהלויות שעליה הכריז אתמול ראש הממשלה נתניהו, וכעת אסורה התקהלות של יותר מ-20 אנשים. ביום ראשון, תיכנס לתוקף ההגבלה על התכנסות של עד 50 איש באולמות אירועים, ברים ומועדונים.

במסגרת המאבק לבלימת התפשטות הנגיף, אתמול ביקשה המשטרה ב-144 בתי עסק בתל אביב. האכיפה התמקדה במוקדי הבילוי ואולמות האירועים, על מנת לוודא עמידה בתקנות לשעת החירום. 15 בתי עסק קיבלו דוח אזהרה ו-2 בעלי עסקים זומנו לשימוע. כמו כן, ניתנו עשרות דוחות בגין אי עטיית מסכות.