אפרים סידון נפגש עם ילדים שוחרי ספרות: "השפה - זה הכי חשוב"

הסופר, שזכה לאחרונה בפרס מפעל חיים מהמרכז הישראלי לחדשנות בחינוך, נפגש עם התלמידים שזכו בתחרות כותבים צעירים - והעניק להם טיפים לכתיבה

זמן צפייה: 02:26

אפרים סידון חתום על ספרי ילדים מוכרים, בהם, עלילות פרדיננד פדהצור בקיצור, אוזו ומוזו מכפר קאקארוזו ומעלה קרחות, אשר מלווים דורות של ילדים ישראלים. לאחרונה, קיבל בגיל 73 פרס מפעל חיים לספרות ילדים מהמרכז הישראלי לחדשנות בחינוך. "סידון משום שהוא פשוט מדהים. הוא יודע לדבר עם ילדים, יודע לתקשר וללמד אותם והוא מקור השראה גם לנו וגם לילדים שלנו", הסביר אחד החברים במרכז הישראלי לחדשנות בחינוך, שמטעמו נבחר סידון לקבל את הפרס.

סידון, שהיה אחראי גם על תוכניות טלוויזיה סאטיריות כמו "ניקוי ראש", "זהו זה" ו"החרצופים", נפגש עם הילדים שזכו בתחרות הכותבים הצעירים שמקיים המרכז לחדשנות בחינוך מדי שנה. "זה כל כך כיף לפגוש ילדים שגם קוראים וגם כותבים, גם רוצים להיות סופרים וגם יודעים שהמילה או השפה זה הדבר הכי חשוב", אמר סידון.

אפרים סידון נפגש עם הזוכים בתחרות הכותבים הצעירים
אפרים סידון נפגש עם הזוכים בתחרות הכותבים הצעירים | צילום: החדשות 13

הילדים שיתפו עם הסופר את יצירותיהם וסיפרו לו כיצד מתחולל תהליך הכתיבה שלהם וסידון העניק להם טיפים לכתיבה בחרוזים. "השנה כתבתי על קופת הצדקה שאבדה, שכל חבריי לכיתה האשימו אותי שגנבתי", סיפרה אחת הילדות שאיתם נפגש סידון. "אני כותבת על דברים שקרו לי וגם על דברים דמיוניים שאני ממציאה", סיפרה ילדה נוספת.