משרד החינוך חושף: אלו מוסדות החינוך המובילים בזכאות לבגרות

רוב המוסדות שבהם כל התלמידים זכאים לבגרות הם ממלכתיים-דתיים. בית הספר "מדעים ומנהיגות דרכא" מוביל בזכאות ל-5 יחידות אנגלית, מתמטיקה ובבגרות מצטיינת • לרשימה המלאה

זמן צפייה: 02:02

משרד החינוך פרסם היום (ראשון) נתונים לגבי מוסדות חינוך שונים ברחבי הארץ. ברשימת בתי הספר ש-100% מתלמידיהם זכאים לבגרות נמצאים 52 מוסדות לימודיים מרחבי הארץ, מתוכם 30 מהמוסדות הם ממלכתיים-דתיים, ורוב בתי הספר שנמצאים בה הם חצי פרטיים או שנדרש תהליך מיון כדי להתקבל ללימודים בהם.

מתוך הנתונים, בולט במיוחד "בית הספר הדרוזי למדעים ומנהיגות דרכא" שבירכא, שכלל תלמידיו זכאים לבגרות, הוא מוביל באחוז הזכאים לחמש יחידות מתמטיקה וגם באחוז הזכאים לחמש יחידות אנגלית, והוא גם מוביל ברשימת המוסדות הזכאים לבגרות מצטיינת.

ברשימת המוסדות הזכאים לבגרות מצטיינת נמצאים 20 מוסדות, כאשר החמישה המובילים הם "בית הספר הדרוזי למדעים ומנהיגות דרכא" בו 61.8% מהתלמידים זכאים, "תיכון ליד האניברסיטה" בירושלים עם 61.2%, "אולפנת דרכי נעם" עם 58.3%, "עי"ס אלקאסמי" עם 55.9%, ואחריו המוסד בתורני "נסויי בנוך פלך" שבו חצי מהתלמידות זכאות לבגרות מצטיינת.

חמשת המוסדות שבהם אחוז הזכאות לחמש יחידות בבגרות במתמטיקה הוא הגבוה ביותר הם "בית הספר הדרוזי למדעים ומנהיגות דרכא" שבירכא, שם 100% מהתלמידים זכאים לחמש יחידות במתמטיקה, ישיבת "נהרדעא" בה ל-80% מהתלמידים יש זכאות, אחריה "הנדסאים הרצליה" עם 77.4%, "ישיבה תיכונית תורה ומדע" בירושלים במקום הרביעי עם 75.8% ואחריה "המרכז הישראלי למצוינות בחינוך" הממוקם בירושלים ובו 79.3% מהתלמידים זכאים לחמש יחידות מתמטיקה בבגרות.

חמשת המוסדות בהם נמצא האחוז הגבוה ביותר של תלמידים שזכאים לחמש יחידות בבגרות באנגלית הם "הנדסאים הרצליה" ו"בית הספר הדרוזי למדעים ומנהיגות דרכא" שבירכא, אשר בשניהם כלל התלמידים זכאים, אחריהם "המרכז הישראלי למצוינות בחינוך" שנמצא בירושלים עם 98.6%, במקום הרביעי "עירוני דתי רוטשילד" שנמצא בירושלים עם 97.6% ובמקום החמישי התיכון לאומנויות "תלמה ילין" שנמצא בגבעתיים ו-94.6% מתלמידיו זכאים לחמש יחידות אנגלית בבגרות.

הנתונים מציגים גם את שיעור המחברות הפסולות בבחינות הבגרות לפי מוסד לימודי, ומהם עלה כי בבית הספר "על יסודי טכנולוגי" שבטירה שיעור המחברות הפסולות הוא הגבוה ביותר ועומד על 29.7%. אחריו נמצא המוסד הבדואי "אלסלאם" שבחורה ובו שיעור המחברות הפסולות עומד על 12.5, אחריו "טכנולוגי נעמ"ת" שבג'דיידה-מכר עם 12%, במקום הרביעי "עתיד אום אל-פחם" עם 10.8% ובמקום החמישי התיכון החרדי "בנות אור חיה" שבאשקלון עם 9.8%.

ב-19 מוסדות חינוך ברחבי הארץ, כלל הבנים שלומדים בהם ומחוייבים לגיוס מתגייסים באופן מלא. בין המוסדות נמצאים "מקיף שדה אליהו" שבעמק המעיינות, "מקיף עירוני קריית חיים" שבחיפה, "עתיד למדעים" שבלוד, "מקיף דתי" שבקריית מלאכי ו"עירוני יד'" שבתל אביב.

ברשימת המוסדות בהם 98% ומעלה מקרב הבנות מתגייסות לצה"ל נמצאים 21 מוסדות, כאשר החמישה הגבוהים ביותר הם "מקיף חקלאי נהלל" שבעמק יזרעאל, "מקיף אזורי עמי אסף" שבבית ברל, "קרית חינוך בן גוריון" שבעמק חפר, "תיכון על שם גלילי" שבכפר סבא ו"תיכון ליד האוניברסיטה" שבירושלים.

בין המוסדות שבהם שיעור הגברים שיוצאים להתנדבות לשירות לאומי\אזרחי הוא הגבוה ביותר נמצא "מקיף סלאמה", מוסד בדואי ממשגב שבו השיעור הוא הגבוה ביותר ועומד על 83% מהתלמידים, בית הספר "עמל כעביה טבאש חג'אג'ר" בו השיעור עומד על 54.4%, "מקיף ראמה" עם 51.9%, "מקיף א'עש שיךס.כניפס" משפרעם עם 47.6% ו"רב תחומי עמל זרזיר" עם 16.5%.