הישגי התלמידים: יותר זכאים לבגרות, יותר תלמידים ב-5 יחידות

מנתוני משרד החינוך לשנה"ל תש"ף עולה כי נרשמה עלייה של 3.7 אחוזים בשיעור הזכאים לבגרות. נרשמה עלייה גם בזכאים בחמש יחידות באנגלית ובמתמטיקה. ובכמה עלתה ההשקעה? כל הנתונים

מבחני בגרות

נתונים מעודדים: משרד החינוך מפרסם הערב (שני) את "התמונה החינוכית" - תמונת המצב של הישגי תלמידי התיכון בשנה האחרונה. מהנתונים עולה כי נרשמה עלייה של 3.7 אחוזים בשיעור הזכאים לתעודת בגרות לעומת שנתת תשע"ט – 73.4 אחוזים לזכאות לבגרות בסך הכול.

כמו כן, שיעור הזכאים לחמש יחידות בגרות באנגלית עמד על 42% - עלייה של 10% תוך חמש שנים ושיעור הזכאים לחמש יחידות מתמטיקה עמד 16% - עליה של 6% תוך חמש שנים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשש במשטרה: אפשרות לחידוש קרב הדמים בין ארגוני הפשע בדרום

ארה"ב: דליפת נפט גרמה לאסון סביבתי בחופי קליפורניה

החשיפה שמטלטלת את פייסבוק: "החברה קורעת את העולם לגזרים"

אל מול העלייה בהישגים נרשמה ירידה במשוב התלמידים על הלמידה בשנה האחרונה. 49% מהתלמידים דיווחו על מסוגלות, סקרנות ועניין בלמידה (לעומת 56% בשנה שעברה), 53% דיווחו על פרקטיקות הוראה והערכה איכותיות (לעומת 52% בשנה שעברה), 54% דיווחו כי בית הספר מעודד מעורבות חברתית ואזרחית, לעומת 60% בשנה שעברה.

בעקבות מגפת הקורונה והשינויים שחוללה במערכת החינוך - הוחלט על התאמות שכללו את צמצום מספר הבחינות לחמש, צמצום חומר הלימוד, מיקוד והוספת מועדי ב'.

בנוסף, מפרסם המשרד את נתוני השקיפות התקציבית לשנת הלימודים תש"ף. הנתונים מראים כי העלות הממוצעת לתלמיד עלתה בשנים האחרונות בכל המגזרים. במגזר הדרוזי למשל, העלות הממוצעת לתלמיד ביסודי היא הגבוהה ביותר ועומדת על 20,129 שקלים. העלייה החדה ביותר בעלות לתלמיד נרשמה במגזרים הבדואי והערבי, עלייה של 33% ו-35% בעשור. מגמות דומות נראות גם בעל יסודיים.

במגזר הבדואי, העלות הממוצעת לתלמיד עלתה ב-44% בחמש השנים האחרונות ובמגזר הערבי ב-42% לעומת עלייה של 28% במגזר היהודי, אולם עדיין עלות לתלמיד במגזר היהודי (32,756 שקלים) גבוהה מעלות תלמיד במגזר הבדואי(28,172 שקלים) ובמגזר הערבי (27,433 שקלים).

כמו כן, התקצוב בפריפריה לתלמיד גבוה מהתקצוב במרכז. כך למשל בבתי הספר היסודיים במחוז צפון, עלות ממוצעת לתלמיד היא 18,566 שקלים. במחוז דרום 18,360 שקלים ואילו בתל אביב - העלות לתלמיד היא 15,259 שקלים. במחוז מרכז נאמדה העלות ב-15,538 שקלים.