הקרב על מערכת החינוך: בתי הספר לא ייפתחו לפני יום שלישי

מחר יפקעו חלק מההגבלות, אך טרם גובש מתווה להחזרת התלמידים למוסדות החינוך. במערכת הבריאות דורשים לחדש הפעילות בגנים ובכיתות א'-ד' בערים ירוקות וצהובות בלבד. מחר תכריע הממשלה בסוגיה

זמן צפייה: 03:39

מחר (ראשון) יפקעו חלק מהגבלות הסגר, אך טרם הוחלט מתי וכיצד תשוב מערכת החינוך לפעול כסדרה. הערב מתנהל דיון בהשתתפות ראש הממשלה, שר הבריאות ושר החינוך, שבו יגובש מתווה שעליו יצביעו השרים בישיבת הממשלה מחר. בכל מקרה, מוסדות החינוך לא ייפתחו לפחות עד יום שלישי.

במשרד החינוך מבקשים פתיחה נרחבת יחסית של מוסדות החינוך, אך עמדת משרד הבריאות בעניין היא שיש לפתוח את גני הילדים וכיתות א'-ד' ביישובים ירוקים וצהובים בלבד - משמע 15% מכלל התלמידים. מאחר שהחלטה כזו תשאיר בבית יותר משני מיליון תלמידים, בכירים במערכת הבריאות מעריכים שיוחלט לפתוח את הגנים בצורה נרחבת יותר, וייתכן שגם את הכיתות הנמוכות.

עוד בחדשות 13:

לפני היציאה מהסגר: 6,271 נדבקים חדשים אתמול – 7.8% חיוביים

כ"ץ בתחזית אופטימית: "יכול להבטיח שזה הסגר האחרון – בוודאות"

רצח דיאנה רז בבנימין: "הילדה ראתה את אימה שוכבת על הרצפה"

כיתה בבית ספר יסודי
כיתה בבית ספר יסודי | צילום: Shutterstock

בישיבת הממשלה מחר תידון גם דרישת מערכת הבריאות להנהיג קפסולות בכיתות א'-ב'. במשרד האוצר אומרים שאין כרגע תקצוב לפיצול של כיתות אלה, והחלטה כזו תייקר מאוד את תכנית היציאה. עמדת משרד החינוך בהקשר זה נותרה כשהיתה: אין שום אפשרות לעבור בשלב הזה לקפסולות בכיתות א'-ב'. לדבריהם מדובר במהלך שדורש לא רק תקציב אלא גם היערכות ממושכת - גיוס כוח אדם, הסבת מבנים ועוד.

בנוסף, גורמים במשרד הבריאות  הסבירו לקראת הדיון אצל נתניהו כי התנאי של מי שיחוסן - ילמד (בנוגע לכיתות י"א וי"ב) יורד מהפרק, כי חינוך זו זכות יסוד והתנייתה בחיסון לא קבילה משפטית, לדבריהם.

בית ספר
בית ספר | צילום: חדשות 13

מחר, כאמור, בשעה 7:00 תחל היציאה ההדרגתית מהסגר, עם כמה מההגבלות שיבוטלו. הגבלת המרחק של 1,000 המטרים מהבית תבוטל, ויבוטל האיסור לשהות בביתו של אדם אחר. בנוסף, ייפתחו מקומות העבודה שאינם מקבלים קהל, וכן מקומות העבודה שבהם עובדים במתכונת של "אחד על אחד", כמו למשל המספרות ומכוני היופי. על פי החלטת הממשלה, מיום ראשון יותר איסוף עצמי ממסעדות, הצימרים ייפתחו לאירוח משפחות, ושמורות הטבע והגנים הלאומיים ייפתחו עבור המבקרים.