פורים בצל הקורונה: תחפושות בסימן הנגיף ומשלוחי מנות לבידוד

מאות אירועי החג ועדלאידעות שתוכננו להמשך השבוע בוטלו בשל התפשטות נגיף הקורונה. אבל בבתי הספר, למרות סכנת ההשבתה המרחפת - בחרו לשמוח ולצהול. "מגיע לילדים לחגוג"

זמן צפייה: 03:10

אירועי פורים במערכת החינוך התקיימו אתמול (ראשון) כרגיל, מרות החשש מנגיף הקורונה. תחפושות בסימן הנגיף כיכבו בתחרויות התחפושות, וגם אלפי התלמידים והמורים שנמצאים בבידוד השתתפו בחגיגה מרחוק.

בדיוק כמו כמעט בכל אירוע שחל בשבועות האחרונים בישראל ובעולם, גם חגיגות הפורים שנערכו בבתי הספר ובגנים נצבעו בצבעי המלחמה בנגיף. אחרי טקסי האיפור והתמונות, שטיפת ידיים היא טקס אחד אחרון שנכנס לשגרה ואפשר לצאת מהבית. קרן פרדקין, אם לשתיים: "יש אווירה של לחץ".

תלמידים חוגגים פורים
תלמידים חוגגים פורים | צילום: חדשות 13

בתקופה שבה רוב האנשים מבטלים או דוחים טיסות לחו"ל, בבית ספר כצנלסון בגבעתיים בחרו לחגוג דווקא בפורימון מסביב לעולם. נורית קטלן, סגנית מנהלת בית הספר: "אנחנו לא נותנים לשום קורונה לעצור את השמחה של הילדים. זה היום שלהם ומגיע להם לחגוג". אך בזמן שבבתי הספר רקדו ושיחקו, כמעט 4,000 תלמידים ומורים בילו בחדר הסגור שבבית, בהם גם תלמידי תיכון מקיף ברנר שנכנסו לבידוד בשבוע שעבר. "אין דבר יותר מבאס מלפספס את פורים".

גם במועצה האזורית ברנר וגם בגני תקווה החליטו לעשות תחרות תחפושות מיוחדת בעבור כל אלה שנמצאים בבידוד. בבית הספר "יובלים" אפילו הכינו משלוחי מנות לחברים לספסל הלימודים שלא זכו להשתתף בחגיגות. וגם בתחרות התחפושות הבית-ספרית כיכבה, איך לא, הקורונה. משנכנס אדר מצווה להרבות בשמחה למרות החשש מקורונה. מאות אירועי פורים ועדלאידעות שתוכננו להמשך השבוע בוטלו אבל בבתי הספר, למרות סכנת ההשבתה המרחפת, בחרו לשמוח ולצהול.