נתניהו הכריע: כל מוסד חינוכי שיאותר בו מקרה תחלואה - ייסגר

ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב בנושא מערכת החינוך עם השר גלנט וראש המל"ל • מתוך כאלף בדיקות שבוצעו בקופות החולים בדרום - 15 תלמידים ואנשי צוות אובחנו כחולים

זמן צפייה: 05:48

קורונה במערכת החינוך: ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריע היום (רביעי) בתום התייעצות בנושא מערכת החינוך כי כל מוסד חינוכי שיאותר בו מקרה תחלואה - ייסגר. עוד הוחלט על המשך מעקב וקיום הערכות מצב למציאת פתרונות מיגון וריחוק לתלמידים וצוותי הוראה.

בד בבד, מתוך כאלף בדיקות שבוצעו בקופות החולים בדרום, 15 תלמידים ואנשי צוות אובחנו כחולים. הבדיקות טרם הסתיימו, כך שהמספר צפוי לעלות.

בתוך כך, על רקע התפרצות הקורונה במערכת החינוך, יו"ר הנהלת ארגון המורים רן ארז שיגר מכתב לראש הממשלה ובו נכתב כי "מערכת החינוך באנדרלמוסיה הגובלת באנרכיה", והוסיף כי יש לשקול בכובד ראש את סגירת בתי הספר בחינוך העל יסודי ולסיים את שנת הלימודים ב 20.6 תוך קיום לימודים מקוונים מהבית. "אין כל סיבה להאריך את הסיוט של המורים התלמידים וההורים ב 9 ימים נוספים".

חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים
חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

כזכור, משרד החינוך עדכן היום כי ביממה האחרונה התגלו מקרי קורונה בשבעה בתי ספר נוספים ברחבי הארץ, כך שמספר בתי הספר שנסגרו בשל המדיניות לפיה יש לסגור כל מוסד חינוכי שהתגלו בו שני מקרי קורונה או יותר עלה ל-43. כמו כן, אתמול אובחנו 20 תלמידים ואנשי צוות נוספים שנדבקו בנגיף, וכעת, מניין החולים מקרב התלמידים והמורים עומד על 244, ו-7,511 שנמצאים בבידוד.

זמן קצר לאחר מכן נודע כי מקרה קורונה נוסף התגלה בתיכון באשקלון. המוסד נסגר, וכל 580 התלמידות ו-100 אנשי הצוות הונחו להיכנס לבידוד.