תלמידה בחדרה נדבקה בקורונה: ביה"ס נסגר - מאות נשלחו לבידוד

התלמידים ואנשי הצוות בתיכון הרב תחומי שבעיר נשלחו לבידוד. המוסד יחזור ללמידה מרחוק. לאחר שיתברר עם מי באה הנערה במגע - יחל הליך של בדיקות • מורה בגבעת זאב נדבקה: 300 יישלחו לבידוד

זמן צפייה: 05:14

תלמידת כיתה ז' מבית הספר הרב תחומי חדרה נמצאה הבוקר (שני) חיובית בבדיקת קורונה, לאחר שנדבקה מאמה שעובדת בבית החולים. בסיום הערכת מצב שקיים ראש העיר עם משרד נחינוך הוחלט על סגירת בית הספר. תלמידים ואנשי צוות רבים יוכנסו לבידוד, והמוסד יחזור ללמידה מרחוק. לאחר שיתבררו כלל המגעים של הנערה יחל הליך בדיקות לכל מי שבא איתה במגע.

בתוך כך, גם בגבעת זאב אובחנה מורה עם הנגיף בבית הספר היסודי "אפק". כ-300 תלמידים ואנשי צוות הוכנסו לבידוד. גם בבית הספר "בית יעקב" באשדוד התגלתה חולת קורונה, כ-100 תלמידות בכיתות א'-ג' ייכנסו לבידוד.

סך הכול, מלבד בית הספר בחדרה, כ-2,000 תלמידים ואנשי צוות ממערכת החינוך מצויים בבידוד, כאשר בתיכון הגימנסיה בירושלים ישנם כ-1,200 תלמידים ומורים בבידוד, ב"הרטמן" שבעיר כ-370 נערים ועובדי הוראה, בחטיבת ביניים בשכונת גבעת רם 27 נמצאים בבידוד ובגן "הפורצים" בשכונת קטמון 35 ילדים ואנשי צוות. בהרטוב שבמטה יהודה נכנסו 35 לבידוד בשל הידבקות תלמיד.

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

כזכור, ברקע ההתפרצות בגימנסיה בירושלים, שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע על שינוי במדיניות הבדיקות ועל הרחבתן: "זה לא סוד שיש חילוקי דעות לגבי הצורך בהרחבת מעגל הבדיקות. מעכשיו נרחיב את הבדיקות גם ללא תסמינים לכל הארץ ולא רק לבתי הספר".

"נבדוק אנשים ללא תסמינים, שהיו במגע קרוב עם חולה מאומת, הוסיף, "כל רופא יוכל לשלוח אדם לבדיקה. זה לא סביר שאנחנו עם מספר של 2,000-3,000 בדיקות ביום כשהיכולת הרבה יותר גבוהה מזה".

עם זאת, שר הבריאות ציין כי אין כוונה לשנות את כללי הבידוד: "לא יהיה מצב שמישהו שהיה במגע עם חולים, נבדק ויצא תקין – יפתור עצמו מבידוד. זה לא משנה את העובדה שהסימפטומים מתפתחים אצל כל אחד בקצב שונה ובהחלט יכול להיות מקרה שמישהו נבדק ופיתח את המחלה רק לאחר כמה ימים".

שר הבריאות התייחס גם להתפרצות בגימנסיה בירושלים ואמר כי "זה לא סוד שאירוע ההידבקות בביה"ס בירושלים מאוד מדאיג אותנו. המספרים מדאיגים בשל עצמם, בכל הישיבות שלנו המסקנה שעולה שזה כנראה סימפטום למשהו רחב יותר שקורה בעוד בתי ספר. מתוך כ-2,800 בדיקות שבוצעו לפני זמן קצר נמצאו כבר 53 חולים חדשים. הנתונים האלה מאוד מדאיגים", אמר.