בשל העלייה במספר החולים: נשקל ביטול הלימודים בכיתות ז'-י"ב

בעקבות התפרצויות במערכת החינוך ומגמת העלייה במספר הנדבקים ביממות האחרונות, במשרד הבריאות מקיימים דיונים עם המל"ל ומשרד החינוך - ונשקלות ביטול הקלות נוספות

זמן צפייה: 03:22

מגפת הקורונה: בעקבות העלייה החריגה במספר החולים בימים האחרונים, במשרד הבריאות מביעים היום (שישי) דאגה ושוקלים לבטל את הלימודים של כיתות ז'-י"ב. בשעות האחרונות נערכים דיונים בין משרד הבריאות לבין המל"ל ומשרד החינוך, ובהם נשקל גם ביטול הקלות נוספות. זאת, לאחר שהתגלו מספר מוקדי התפרצות בהם בית החולים השיקומי רעות, מערכת החינוך ובקרב עובדים זרים.

כזכור, אחרי העלייה בנתוני התחלואה, ראשי מערכת הבריאות הודיעו כי יקיימו הערב תדרוך מיוחד במעמד מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב, ראש שירותי בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי, והמשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו.

לקראת הדיון שיתקיים הערב, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ציין כי "אי אפשר לשגע את הציבור. אשרו בדיקות במקום להחזיר את כולם לסגר. שבועות רבים חלפו עד שהמדינה חזרה לתפקד, ויש עוד עבודה רבה. לא יכול להיות שעל כל צעד קדימה יילכו שני צעדים אחורה. אפשר לטפל נקודתית בכל מקום הידבקות אבל אי אפשר לייצר פאניקה במקום שגרה. אנחנו נתנגד לכל אפשרות של ביטול לימודים גורפת לשכבות שלמות במדינה".

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, בית החולים הלל יפה עדכן כי 41 אנשי צוות נשלחו לבידוד לאחר שאחת האחיות אובחנה כחיובית לנגיף הקורונה. האחות, שלא עבדה בשבוע החולף, החלה לפתח תסמינים, נבדקה ונמצאה חיובית. בבדיקה שנעשתה בקרב העובדים שהוצאו לבידוד, נמצאה אחות נוספת שחלתה בנגיף.

בתוך כך, בשל איתורם של מספר חולי קורונה במוסד חינוכי ביישוב כספייה, כללית מחוז דרום ביצעה מהבוקר כ-150 בדיקות קורונה ביישוב. הדגימות נלקחו במתחם מיוחד במרפאה והועברו לבדיקה למעבדה בסורוקה. מתחם הבדיקות יפעל לטובת תושבי כסייפה גם מחר.

כזכור, אמש עדכן משרד הבריאות כי הייתה עלייה חריגה במספר הנדבקים בקורונה בישראל, כאשר ביממה אחת לקו בנגיף 64 בני אדם נוספים. בהודעה מטעם המשרד נכתב כי "הציבור מתבקש לא להיכנס לשאננות ולהקפיד הקפדה יתרה על ההנחיות. הלך הרוח שהקורונה מאחורינו - אינו נכון".

כמו כן, אדם נוסף הלך לעולמו אתמול בעקבות סיבוכי המחלה, ובכך עלה מספר מקרי המוות ל-284. מוקדם יותר עדכנה עיריית ירושלים כי מניין הנדבקים בקורונה בתיכון הגימנסיה העברית בעיר עלה ל-18 בני אדם - שבעה תלמידים ו-11 אנשי צוות שאובחנו כי לקו במחלה. זאת, לאחר שיום לפני כן אובחנו שלושה תלמידים, ובית הספר נסגר ועבר למתכונת של למידה מרחוק.