סיר מסבתא: משלוחי המזון המשפחתיים לא מפסיקים גם בימי קורונה

נדמה שאין דבר מנחם יותר ממטעמים שיצאו תחת ידיה של סבתא. גם בימים שבהם יש להימנע מפגישה עקב הסיכון הרפואי הכרוך בכך, במיוחד לבני הגיל השלישי - מוצאות משפחות רבות את הדרך לטעם האהוב

זמן צפייה: 03:10

מאז התפרצות נגיף קורונה והגבלות התנועה החמורות, סבתא שמחה לוי מעפולה עילית לא יכולה לארח ולראות את הנכדים שגרים במרחק רחובות בודדים ממנה. כדי לשמור על בריאותה, הגדילה סבתא שמחה לעשות ובחרה לשהות בבידוד ביתה - מרצונה החופשי.

בשעת בוקר מוקדמת, בה מרביתנו רק מקיצים לעוד יום של בידוד, סבתא שמחה כבר הספיקה להתקין סיר גדול ובתוכו לא פחות מ-60 קובות עבור משפחתה, ובמיוחד עבור נכדיה. "תכולת הסיר תספיק לחצי שעה, אולי שעה", אמרה שמחה ספק בהומור ספק ברצינות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גם זה בגלל הקורונה: תעשיית זיוף האלכוג'ל פורחת עקב ביקוש שיא

אלונה טל לחדשות 13: החיים בהוליווד בצל קורונה – כמו סרט אימה

עד כמה קטלנית הקורונה – לעומת המגפות האחרות של המאה ה-21?

שמחה לוי מבשלת לנכדיה בצל משבר הקורונה
שמחה לוי מבשלת לנכדיה בצל משבר הקורונה | צילום: חדשות 13

שמחה שוחחה בטלפון עם ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, שדרש בשלומה ואמר לה כי "בעזרת השם עוד מעט זה ייגמר, ונוכל לשבת יחד עם הילדים והנכדים". את סיר המטעמים העבירה שמחה דרך כתב חדשות 13 בצפון, אלי לוי, היישר לאורית לוי, כלתה של שמחה, שהעידה כי "אנו מקבלים משלוח כזה לפחות שלוש פעמים בשבוע".

המשלוחים עובדים גם בכיוון ההפוך - מהדור החדש לדור הוותיק. ענבל מקולי הכינה לחמיה, בן 94 שנמצא בבידוד מרצון, תבשיל בשר עם אורז ומרק תירס בנוסח הונגרי, ושלחה את המעדן עם ילדיה רום ונוי. לקראת השעה שלוש הילדים משלימים את המשימה והסירים הגיעו אל היעד להשביע את ליבו של הסבא.