השרים אישרו: מערכת החינוך תישאר סגורה לפחות עד יום חמישי

לאחר הביקורת הרבה, הממשלה החליטה שפתיחת בתי הספר ומוסדות החינוך תידחה. מחר יתכנס קבינט הקורונה לדון בהצעה חדשה, לפיה גנים וכיתות א'-ד' ישובו לפעילות בערים ירוקות וצהובות כבר השבוע

זמן צפייה: 03:17

הממשלה אישרה הערב (שני) במשאל טלפוני את דחיית פתיחת מערכת החינוך עד ליום חמישי. זאת, ברקע הביקורת הרבה שנמתחה על המתווה לפתיחת בתי הספר ומוסדות החינוך שהוצע מוקדם יותר השבוע. שרים בכירים הודו בפני חדשות 13 כי "האזהרות החמורות של מערכת הבריאות הן שהכריעו את הכף וגרמו לוותר על יוזמת הפתיחה הרחבה של מערכת החינוך".

בתוך כך ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב דיון עם שר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר החינוך יואב גלנט, שרת התיירות מירי רגב ובכירי משרדי החינוך והבריאות על תוכנית יציאה מדורגת ושימוש בתו הירוק. ההצעה שמסתמנת שתעלה לאישור קבינט הקורונה בעניין החינוך היא פתיחת מערכת החינוך בגילי גנים וכיתות א'-ד' בערים ירוקות וצהובות ביום חמישי. קבינט הקורונה יתכנס מחר בערב לדון בהצעה.

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום הסכימו נתניהו וגלנט כי מערכת החינוך לא תיפתח מחר. במקביל, שר הביטחון בני גנץ צפוי לדרוש פתיחה מיידית של מערכת החינוך בערים הירוקות והצהובות, וגם לאפשר פתיחה חלקית בערים עם שיעור התחסנות גבוה.

כזכור, כבר אמש דנה הממשלה במתווה חידוש הפעילות במערכת החינוך - אך הישיבה הסתיימה מבלי שהתקבלו החלטות. ההצעה שבה דנו אמש השרים היא שהגנים, כיתות א'-ד' וכיתות י"א-י"ב ייפתחו רק בערים הירוקות והצהובות, ואילו בערים כתומות ואדומות הן ייפתחו בקפסולות ברוטציה - כלומר יום כן ויום לא, והלימודים יתקיימו באוויר הפתוח בלבד.

ומעבר לעובדה שכלל לא התקבלה החלטה סופית - המתווה עצמו עורר סערה רבה. ראש עיריית ראשון לציון, וכמוהו גם ראשי הערים בת ים וחולון, כבר הודיעו כי אין בכוונתם לפתוח את בתי הספר בעירם לפי המתווה, ובכך בעצם הצטרפו להנהגת ההורים הארצית, שעוד אתמול מסרו כי המתווה הינו "שידור חוזר של החלטות גרועות קודמות".