בשל משבר הקורונה: בחינות הבגרות ייערכו במתכונת חירום מצומצמת

התלמידים ייבחנו עד 5 בחינות, שיחלו בסוף יוני ויתכנסו לחמישה שבועות. יפעלו למינימום של נבחנים במרחב אחד ויינתנו הקלות בשל המצב. פרץ: "פועלים שכל תלמידי תש"פ יהיו זכאים לתעודה"

זמן צפייה: 02:18

משרד החינוך החליט היום (רביעי) על קיום בחינות הבגרות בתיכונים במתכונת חירום מצומצמת. במסגרת המתווה, בחינות הבגרות יחלו בסוף יוני ויתכנסו לחמישה שבועות בלבד. התלמידים ייבחנו עד חמש בחינות בלבד, במקום עד שבע בחינות בימי שגרה, כאשר הקו המנחה הוא מינימום של נבחנים במרחב אחד.  בנוסף, יורחב חופש הבחירה בשאלונים השונים, ובכך מאפשר משרד החינוך מיקוד נרחב יותר עבור התלמידים.

שר החינוך רפי פרץ ציין כי "אנחנו פועלים שכל תלמידי תש״פ יהיו זכאים לתעודת בגרות. פעלתי בשיתוף פעולה עם המל"ג בכדי להבטיח שתעודת הבגרות תהיה בעלת תוקף, ואנחנו גם בקשר רציף עם הצבא בכדי לדחות את הגיוס ולאפשר לתלמידי יב' שיגיעו לבגרות". עוד ציין פרץ כי הם פועלים כדי לאפשר הקלות לתלמידים: "בנינו מערכת מדורגת של הקלות בעקבות המצב, מיקוד, שינוי לוח הזמנים ושינוי הבחינות הקטנות במתכונת של ציונים פנימיים".

בתחילת שבוע הבא, יפרסם המשרד לוח בחינות חדש ומעודכן, לרבות לוח מיקודים חדש. כלל התלמידים ייבחנו במקצועות מתמטיקה, אנגלית ושפה, ויבחרו מקצוע אחד מתוך האשכול ההומני ומקצוע אחד מתוך אשכול מדעים.  ככל שיהיה צורך בכך, במקצועות הבחירה שעליהם תלמידים לא ייבחנו השנה יופעל ציון בית ספרי משוקלל.

לכתבות נוספות בנושא >> 

מספר המתים מקורונה בישראל עלה ל-21; בדיקת הרמטכ"ל יצאה תקינה

מכירת חמץ ברשת והגעלת כלים בבית: הנחיות הרבנות לחג בצל הנגיף

לראשונה: יותר ממיליון מובטלים בישראל; שיעור האבטלה – 24%

בית ספר סגור בעקבות נגיף הקורונה
בית ספר סגור בעקבות נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

עוד צויין כי תתאפשר היבחנות במועדי ב', נוהל בחינות החירום מתואם עם צה"ל ועם האקדמיה, הלמידה מרחוק תימשך ואף תורחב ויתקיימו מרתונים של תרגול וחזרה. כמו כן יינתן מענה מותאם לאוכלוסיות השונות.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב ציין כי "מערכת החינוך שומרת על עקרונותיה ועל חזונה, ואנו עושים כל שנדרש כדי שחרף התפרצות נגיף הקורונה – אף תלמיד מתלמידי ישראל לא ייפגע. גיבשנו מבעוד מועד מספר תרחישי פעולה, וכדי לאפשר לתלמידים ולצוותי ההוראה להיערך כראוי, ערב חג הפסח, אנו מוציאים לדרך תכנית פעולה שתבטיח שכל תלמיד יוכל לסיים את לימודיו השנה עם תעודת בגרות בכיסו. גיבשנו לוח בגרויות חדש, הרחבנו את אפשרויות הבחירה, ואנו ערוכים לקיום הבחינות בפריסה רחבה, ובמינימום משתתפים בעת ובעונה אחת".