יתבצע טיפול נקודתי בלבד במוקדי התפרצות; כלל בתיה"ס לא ייסגרו

בהתייעצות של רה"מ עם השרים הוחלט לסגור אזורים שבהם יש התפרצות של הקורונה, אך לא את כל מוסדות החינוך. האולמות והאירועים ייפתחו כמתוכנן ב-14 ביוני. נתניהו יישא הצהרה הערב

זמן צפייה: 23:02

בתום התייעצות של ראש הממשלה בנימין נתניהו וכמה מהשרים, הוחלט היום (שבת) כי יתבצע טיפול נקודתי בלבד במוקדי ההתפרצות, ולא תהיה סגירה כוללת של בתי הספר ומוסדות החינוך. זאת, בסתירה לטענת משרד הבריאות מאמש, לפיה אין "מוקדי התפרצות" אלא פיזור גיאוגרפי ברחבי הארץ. נתניהו יישא הערב הצהרה.

ההחלטה התקבלה בפורום שרים מצומצם, שכלל את נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי, שר האוצר ישראל כץ, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, שר המשפטים אבי ניסנקורן, שר החינוך יואב גלנט ושר הבריאות יולי אדלשטיין.

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

השרים החליטו כי פתיחת אולמות ואירועי תרבות ובידור לא תתעכב, אלא תתבצע כמתוכנן ב-14 ביוני. עוד הוחלט כי יוגברו פעולות ההסברה והאכיפה, כולל קנסות וסגירת עסקים שיפעלו בניגוד להנחיות.

ההחלטה התקבלה לאחר ששר החינוך גלנט הציג בדיון נתונים, לפיהם 75% מהנדבקים במערכת החינוך הם מהגימנסיה העברית שבירושלים. כרגע מדובר ב-121 מורים ותלמידים שנדבקו בבית הספר - 106 תלמידים ו-21 אנשי צוות.

"משרד החינוך בראשות האלוף במיל' שר החינוך, יואב גלנט, סיים לערוך ניטור מקיף אודות שיעור התחלואה הקיים בכלל מערכת החינוך", נמסר ממשרד החינוך. "כ-75% מהחולים במערכת הם מבית הספר עצמו, הגימנסיה בירושלים. יתר החולים מפוזרים בכלל הארץ, כשבכל מקום הם מצויים בשיעורים בודדים וקטנים מאוד. לנוכח הניטור ותמונת המצב הברורה הוחלט, כי מערכת החינוך תמשיך לפעול כבשגרה, תוך התייחסות ממוקדת למוסדות חינוך בהם יימצאו שיעורי תחלואה גבוהים", נמסר. "המשרד בראשות השר גלנט ימשיך לערוך ניטור שוטף אחר המתרחש במערכת ולקבל תמונת מצב עדכנית לשם המשך קבלת החלטות".

התאחדות ההורים מסרה בתגובה: "מברכים על החלטת השרים שפורסמה לפני מספר דקות לטפל במערכת החינוך בצורה נקודתית ולא בצורה גורפת ולא אחראית. יש לציין כי במידה ואנו רוצים להימנע מסגירת מערכת החינוך יש לייצר תנאים לטובת שמירה על כללי הריחוק החברתי".

שר החינוך יואב גלנט בריאיון ל''מטה המרכזי''
שר החינוך יואב גלנט בריאיון ל''מטה המרכזי'' | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הודיע בית הספר היסודי על שם פולה בן גוריון בירושלים כי יסגור את שעריו מחשש להדבקה, שכן רבים מאחיהם ואחיותיהם של התלמידים לומדים בבית הספר הגמנסיה העברית בבירה, שם חלה התפרצות. אתמול, שלוש קבוצות ממחלקת הנוער של בית"ר ירושלים הצטוו להיכנס לבידוד לאחר ששלושה שחקנים מהם התגלו כחולי קורונה.

כאמור, אתמול ערכו מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ובכירי המשרד הערכת מצב, שבה הזהירו מפני התרופפות ההקפדה על ההנחיות ומגמת העלייה בתחלואה. מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב הצהיר: "אנחנו מזהים עלייה משמעותית בתחלואה - בעיקר בבתי הספר. נשקול סגירה מוחלטת של מוסדות החינוך".

משה בר סימן טוב בהצהרה לתקשורת
משה בר סימן טוב בהצהרה לתקשורת | צילום: חדשות 13

"זה קורה כי הציבור לא שומר על הכללים", הצהיר בר סימן טוב. "לצערנו המחלה עדיין כאן, לא החום ולא הלחות הישראלית גרמו לכך שתיעלם, וההנחיות עדיין בתוקף. ההתרופפות במשמעת הישראלית לא במקומה. קיבלנו צפירת אזהרה לחזור ולהקפיד על הכללים, אם לא נעשה את זה - המציאות תיאלץ אותנו לנקוט בצעדים קשים".

עוד הדגיש מנכ"ל משרד הבריאות: "אנחנו לא צריכים לחשוב שבוודאות יהיה פה גל שני - זו לא גזירת גורל. זה תלוי בתהנהגות שלנו, יש אמצעים להתגונן מהנגיף. אנחנו שלמים עם הצעדים שננקטו גם בסגירה וכעת בפתיחה". עוד המליץ בר סימן טוב להימנע ממפגשים עם סבא וסבתא, ולחזור לקיים מפגשים מקוונים.