פשרת שרת החינוך: חיסונים בבתי הספר תמורת פתיחה מלאה של שנה"ל

קבינט הקורונה צפוי לאשר פתיחת שנת הלימודים בכל מערכת החינוך ובכל השכבות, לאחר לחץ שהפעילה שאשא ביטון על שאר השרים, והבטחה שתפסיק לנסות למנוע חיסונים בשעות הלימודים • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:54

קבינט הקורונה צפוי לאשר הערב (ראשון) את פתיחת שנת הלימודים בכל מערכת החינוך. זאת, בעקבות לחץ של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון על שרי הקבינט כשהציגה להם את הפשרה שלה -חזרה מלאה של מערכת החינוך לפעילות, ובתמורה היא תפסיק לנסות ולמנוע את מתן החיסונים בשעות הלימודים. יש לציין כי השרה יודעת שמהלך החיסונים היה מאושר לבסוף כך או כך.

כמו כן, השרה שאשא ביטון אמרה בשיחות סגורות: "אני עדיין חושבת שלא צריך לחסן בשעות הלימודים ולכן גם לא אצביע הערב בעד. אבל אני לא אמנע חיסון כזה. החיסונים לא היו קרב חיי, אבל פתיחת הלימודים בזמן כן. אולי הפסדתי בקרב, אבל ניצחתי במלחמה".

בית ספר בימי קורונה
בית ספר בימי קורונה | צילום: שאטרסטוק

כאמור, קבינט הקורונה וצפוי להכריע על מתווה לפתיחת שנת הלימודים ובנושא מתן החיסונים בשעות הפעילות של בתי הספר. בדיון ישתתפו גם נציגי ארגוני המורים וההורים, שצפויים להתנגד למהלך. עם זאת, ככל הנראה יהיה לו רוב בקרב השרים.

אמש עדכן ראש הממשלה נפתלי בנט כי היום יודיע על מועד פתיחת הלימודים בגנים ובבתי הספר היסודיים, והוסיף: "תלמידי העל יסודי יתחסנו וילמדו כרגיל החל מתחילת החודש הבא". עוד אמר בנט כי לאור המתווה שיאושר, ניתן יהיה לחסן בבתי הספר וכי יתאפשר לקיים שגרת לימודים גם במידה ואחד התלמידים ימצא מאומת קורונה במהלך הלימודים. זאת, רק אם 70% מתלמידי הכיתה התחסנו במנה אחת ביישוב שאינו מוגדר אדום.

בנט פנה להורים והדגיש: "חייבים לחיות וללמוד לצד הקורונה, ולא לחזור למצב שהיה בשנה שעברה עם זומים ו-200 ימי סגר". עוד הוסיף ראש הממשלה כי "בשל חוסר היכולת של אותם ילדים להתחסן, נדאג שעוד לפני פתיחת השנה תקבלו ערכה חינמית לבדיקה ביתית של קורונה, ותתבקשו לבצע את הבדיקה יממה לפני פתיחת השנה". לדברי בנט, אם ילד עד גיל 12 יימצא חיובי במהלך שנת הלימודים, "הוא יישאר כמובן בבית עד להחלמה, אך אם יימצא שלילי, הוא ייגש למחרת לבית הספר עם פתק מההורים שמאשר זאת".