"התרגשות, כמו 1 בספטמבר": 300 אלף תלמידי ה'-ו' שבו לבתי הספר

בהתאם להחלטת קבינט הקורונה, מאות אלפי ילדים שבו לכיתות וילמדו בקפסולות. עשרות רשויות הסבו את בנייני חטיבות הביניים והתיכונים כדי לאפשר את הלמידה. "התגעגעתי להיות עם החברים שלי"

זמן צפייה: 04:31

כ-300 אלף תלמידי כיתות ה'-ו' חזרו היום (שלישי) לבתי הספר, בהתאם להחלטת קבינט הקורונה. לצורך כך, עשרות רשויות הסבו את מבני חטיבות הביניים והתיכונים בהתאם למתווה משרד החינוך, על מנת לאפשר לתלמידים ללמוד בקפסולות, תוך שמירה על מרחק ועטיית מסכות.

"מבחינתנו זה כמו אחד בספטמבר, זה יום חג. כשדיברתי עם הילדים, ראיתי בעיניים שלהם את הניצוצות וההתרגשות. זה כיף לחזור לשגרה, מקווה שלא יקטעו לנו אותה", אמרה ל"העולם הבוקר" ליאור אדרי, מחנכת כיתה ה' בבית הספר היסודי קפלן שבחדרה. "זה לא מובן מאליו שהגענו לרגע הזה, הייתה לנו 100% נוכחות בלמידה בזום, הילדים נכחו, לקחו חלק ועשו את המשימות. עבדתי מאוד קשה, ובסופו של דבר אני חושבת שזה השתלם".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מתנתקים מהזום: 300 אלף תלמידי ה'-ו' יחזרו מחר לבתי הספר

בסביבת נתניהו מעריכים: סיכוי נמוך שהבחירות יידחו לקיץ

שריפה פרצה במתחם בנייני דירות בירושלים – עשרות דיירים חולצו

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-education-society-part-24110817 ' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם המורה והתלמידה ' poster='' kid='1_p5lhp3hl' duration='329'']

עוד התייחסה המורה בדבריה ללמידה בקפסולות וליתרון שטמון בכך: "נוצרה כאן הזדמנות פז. הילדים לומדים בחצאי כיתות ויש לנו הזדמנות לתת מענה לכל ילד, לעזור לו ולתמוך בו בפן הרגשי והחברתי. אני חושבת שכל מורה חלמה תמיד ללמד קבוצה כזו קטנה של תלמידים - חייבים לצמצמם פערים".

שני, תלמידה בכיתתה של אדרי, שיתפה כי "היה קשה ללמוד בזום. אחרי זה כואב הראש כי אנחנו כל היום בטלפון", והוסיפה: "התגעגעתי להיות עם החברים שלי ולפגוש אותם באמת, וגם ללמוד בצורה רגילה".

בתוך כך, במסגרת הדיון בקבינט הקורונה, השרים החליטו גם על חזרתם של תלמידי התיכונים לבתי הספר ב-29.11,  ושבוע לאחר מכן, ב-6.12, יצטרפו אליהם תלמידי חטיבות הביניים. החזרה ללימודים תהיה בהתאם למתווה שר החינוך ובערים הירוקות והצהובות, תוך כדי ביצוע בדיקות קורונה נרחבות.

בית ספר יסודי בימי קורונה
בית ספר יסודי בימי קורונה | צילום: רויטרס