שאשא ביטון תוקפת את בכירי משרד הבריאות: "קל לזרוע היסטריה"

על רקע התנגדותה לחיסון ילדים בבתי הספר, שרת החינוך הגיבה לביקורת כלפיה וטענה כי "כל מי שמציג גישה אחרת למאבק בקורונה מיד מתוייג כמכחיש המגפה" • בן דוד תקפה את מתווה פתיחת הלימודים

זמן צפייה: 01:25

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון תקפה היום (רביעי) את בכירי משרד הבריאות בתגובה לביקורת עליה, ומסרה כי "עד פתיחת שנת הלימודים יש למשרד הבריאות 35 ימים בהם הוא יכול להתמקד בקמפיינים של הסברה ועידוד חיסונים ולבצע את מדיניותו. הקמפיין חסר התקדים, התדרוכים וההשמצות שמתנהלים נגדי בימים האחרונים לא ירתיעו אותי".

"הציבור צריך להיות מוטרד מכך שכל מי שמציג גישה אחרת למאבק בקורונה מיד מתוייג כמכחיש המגפה", אמרה השרה. "הגענו למצב אבסורדי, כל בעיות הבריאות במדינת ישראל נעלמו ונותר לעסוק אך ורק בחיסון הילדים במהלך שעות הלימוד בספטמבר. קל לזרוע היסטריה. חשוב יותר לראות את טובתו של הציבור".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אולימפיאדה תחת קורונה: שיא נוסף בנדבקים בטוקיו

הבמאי והשחקן צבי שיסל הלך לעולמו בגיל 75

בנט מגבה את אלרועי-פרייס: "המתקפה נגדה אינה ראויה"

יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון | צילום: חדשות 13

במקביל, מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, יצאה נגד שרת החינוך, ובמכתב ששלחה מתחה ביקורת על התוכנית לפתיחת שנת הלימודים. "המתווה כפי שפורסם בתקשורת אינו נותן מענה לעובדי ההוראה ולמנהלי בתי הספר לגבי תרחישים בסיסיים, כאשר הקורונה מרימה את ראשה ומתפשטת במהירות".

בן דוד דרשה תשובות לשאלות כמו האם הלימודים יתבצעו עם מסכות, כיצד מנהל אמור לנהוג כשיימצא תלמיד מאומת וכיצד המנהלים אמורים להתמודד עם פיצול כיתות מבלי שניתנו להם משאבים ותוספת כוח אדם. "כמובן שיש נושאים נוספים שנידרש אליהם ביחד, בכפוך להנחיות משרד הבריאות. אולם עד אז, חשוב ביותר שנקבל את התשובות לשאלות קריטיות אלו", כתבה בן דוד.