ניצחון לארגון המורים: בית הדין קבע - שנת הלימודים לא תוארך

לאחר המחלוקת מול משרד החינוך, בית הדין הכריע כי שנת הלימודים תסתיים ב-20 ביוני. ילדי הגנים וכיתות א'-ד' ילמדו במתכונת "בית הספר של החופש הגדול" במקום ימי לימוד מלאים, בין 1.7 ל-6.8

זמן צפייה: 01:32

הקרב על החופש הגדול: בית הדין לעבודה קבע הערב (שישי) כי שנת הלימודים בכיתות י' לא תוארך ותסתיים ב-20 ביוני. בעקבות זאת גם שנת הלימודים ולאור ההסכם שנחתם בין המדינה לבין הסתדרות המורים, הלימודים בחטיבות הביניים ובחטיבות העליונות הסתיימו באותו התאריך, ובבתי הספר היסודיים ובגני הילדים ב-30 ביוני. זאת לאחר שארגון המורים ונציגי משרד החינוך לא הצליחו להגיע להסכמות במסגרת המשא ומתן על הסוגיה, לכן, על פי פסיקת בית המשפט, בית הדין נאלץ להכריע.

בנוסף, שר החינוך יואב גלנט הודיע כי הפעילות בגני הילדים ובכיתות א' עד ד' תימשך עד 6 באוגוסט במתכונת שתיקרא "בית הספר של החופש הגדול", שיאפשר לתלמידים להשלים פערים שנוצרו בשנה האחרונה עקב התפרצות מגפת הקורונה. לעובדי ההוראה יתאפשר לעבוד בתוכנית זו בתמורה לתשלום שכר נוסף.

יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר לאחר החלטת בית הדין כי "ההישג של הארגון, למרות שמדובר רק על כיתות י' פתר למעשה גם את הבעיה של מורי חטיבות הביניים כי תוספת הימים עליה החליטה הסתדרות המורים יחד עם המדינה בחטיבות הביניים מותנית בתוספת ימים בכיתות י'. הואיל והצלחנו למנוע התוספת ימי עבודה לכתות י' אין מנוס להסתדרות המורים, אלא לבטל את תוספת ימי הלימודים גם למורי חטיבות הביניים ולכן הניצחון שלנו הוא ניצחון גם למורי חטיבות הביניים, נמשיך לעמוד לצדכם. מקומכם עמנו, משפחת המורים העל יסודיים".

בתוך כך, בשיחות סגורות אמר גלנט על רן ארז: "הוא נהג בבריונות וסחטנות, אין לו שום סמכות לפעול כנגד המדינה והמשק. הוא תפס את המדינה ברגע של שפל ויצא למאבק חסר פרופורציה כשמאחורינו ציבור שלם של הורים ותלמידים. אנחנו בעד המורים, בעד כולם אבל לא יכול להיות מצב שמתנהגים איתנו בצורה כזאת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לראשונה מזה כחודשיים: יותר מ-300 נדבקים בקורונה ביממה

סבא"א נגד איראן: "שתפו פעולה בעניין חקירת שני אתרי הגרעין"

אישום: תקף מנהל – כי אחותו לא הוכנסה לביה"ס ללא הצהרת בריאות

כיתה ריקה בבית ספר
כיתה ריקה בבית ספר | צילום: Shutterstock

יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס אמר בתגובה להחלטה: "בשנה וחצי האחרונות הוכיח השלטון המקומי את יכולת הרשויות להתגייס, לקבל החלטות ולבצען לטובת הציבור על הצד הטוב ביותר וכך יהיה גם במהלך חופשת הקיץ נציין, כי מעתה - הפעלת בתי הספר של הקיץ הינה באחריות הרשויות בלבד, ולא באחריות ארגונים ושותפים אחרים".

המשא ומתן בין נציגי ארגון המורים ונציגי משרד החינוך נערך גם היום, לאחר שבדיון שהתקיים אמש בבית הדין לעבודה שבירושלים - הצדדים לא הגיעו להסכמות. בשיחות שהתקיימו שלח בית המשפט נציג מטעמו שליווה את הצדדים. בארגון המורים ביקשו שאת הדיונים תלווה מגשרת, אולם בית המשפט ונציגי משרד החינוך סירבו.

שנת הלימודים בתיכונים ובחטיבות הביניים הייתה אמורה להסתיים היום, אך בשל סירובם של המורים להמשיך וללמד תשעה ימים נוספים, עד 1 ביולי, מיליוני הורים ותלמידים עדיין לא יודעים אם הלימודים יימשכו או אם אכן זהו תחילתו של החופש הגדול.

כזכור, אתמול משרד החינוך והשלטון המקומי פנו לבית הדין לעבודה, וביקשו להוציא לארגון המורים צו מניעה, על מנת להכריח אותם לעבוד אחרי ה-20 ביוני. פניית הצדדים לבית הדין הגיעה על רקע קריאת יו"ר ארגון המורים, רן ארז, למורי בתי הספר התיכוניים שלא להגיע לעבודה אחרי סיום הלימודים.

בית ספר תיכון
בית ספר תיכון | צילום: רויטרס

בתחילת השבוע התייחס ארז בריאיון בחדשות 13 לאיום משרד האוצר, לפיו יקוצץ השכר של המורים שלא ישלימו תשעה ימי עבודה בחופשת הקיץ. "זה איום סרק", אמר. לטענתו, משרדי החינוך והאוצר מעוניינים להפחיד את המורים, על מנת שיפנו נגד הארגון. "כדי לנכות שכר מאנשים צריכים החלטה של בית משפט", הדגיש. "אמרתי למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב שהוא נאבק על תשעה ימים אומללים, 'בוא נשב כולנו ונתכנן תסריטים ל-1 בספטמבר, כי אף אחד לא יודע מה יהיה אז', אמר לי 'תעזוב אותי'".