בצל המתיחות: תלמידי עוטף עזה חוזרים ללימודים תחת אבטחה

רכזי הביטחון היישוביים ילוו הסעות בעוטף עזה. בשדרות כל עובדי העירייה יקבלו את פני התלמידים בגנים ובבתי הספר • ילדי העובדים הזרים יחלו את שנת הלימודים - על רקע המשך מדיניות הגירוש

זמן צפייה: 03:05

מתיחות בדרום: שנת הלימודים תיפתח מחר (ראשון) בצל הימים המתוחים שעוברים על תושבי עוטף עזה, שבהם נפלו 15 רקטות קסאם ופצצות מרגמה. רכזי הביטחון היישוביים ילוו את הסעות התלמידים אל בתי הספר באזור העוטף. בשדרות הוחלט שלא לקחת סיכון, ולשלוח את כל עובדי העירייה בעיר אל הגנים ובתי הספר לקבל את פני הילדים. זאת, על מנת להעניק להם תחושת ביטחון בפתח השנה החדשה.

כמו כן, באשכול נפתח בית ספר חדש שנחשב הממוגן ביותר שקיים בעוטף. בבית הספר ניתן למצוא מיגון נרחב כמו חלונות בליסטיים וכיתות ממוגנות, וכן מרחבי למידה חדשניים.

בתוך כך, בסוף השבוע האחרון חזרו לבתיהם ילדי העובדים הזרים הפיליפינים שמתחילים גם הם מחר את שנת הלימודים. הילדים חוזרים לאחר שהתארחו והסתתרו בקיבוצים שונים ברחבי הארץ. זאת, על מנת להימנע מגירוש במהלך הקיץ. הוריהם החליטו להחזיר אותם לשגרת חייהם ולאפשר להם להתחיל את שנת הלימודים בישראל.

כיתה בבית ספר
כיתה בבית ספר | צילום: GettyImages/אימג'בנק

לכתבות נוספות בחדשות 13:

לאחר שחבריהן שילמו ערבות: האחיות הפיליפיניות שוחררו ממעצר

על רקע חזרת ילדי העובדים הזרים ללימודים, ברשות האוכלוסין וההגירה ממשיכים במדיניות הגירוש, ללא כל כוונה לעצור אותה. עם זאת, קיימת הסכמה בשתיקה על פיה לא יעצרו ילדים בדרכם אל ובחזרה מבית הספר. עם זאת, בניגוד לשנים קודמות, הוחלט שלא להפסיק את מדיניות הגירוש במהלך שנת הלימודים.

כזכור, ביום חמישי הורה בית המשפט המחוזי בתל אביב לשחרר את האחיות מיקה ומאורין בנות 9 ו-12, והוריהן שילה ורנדי, שעומדים בפני גירוש ונעצרו לפני כשבועיים עד לתום ההליכים בעניינם. זאת, לאחר שהורי ותלמידי בית הספר בלפור בתל אביב שילמו את סכום הערבות, שעמד על 20 אלף שקלים.

האחיות מיקה ומאורין, והוריהן שילה ורנדי, שוחררו ממעצר
האחיות מיקה ומאורין, והוריהן שילה ורנדי, שוחררו ממעצר | צילום: Uniten children of israel

סגן ונשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב אמר כי "הרחקת המבקשים במצבם מן הארץ בשלב זה, עלולה להסב להם נזק ולהיות בעלת השלכות מיוחדות על המבקשים, ובמיוחד על הקטינות ומצבן הנפשי בהיותן ילדות בנות 9 ו-12, הנעקרות מהמסגרת החינוכית והחברתית שבה הן מצויות ומורחקות לארץ שהיא זרה מבחינתן. נזק העולה, לטעמי, על הנזק הצפוי, אם קיים בכלל, מהישארותם בארץ".

שבוע לפני כן גורשו לפיליפינים רוזמרי פרז, ובנה רוהאן בן ה-13. זאת, יממה לאחר מועד גירושם המתוכנן - שנדחה לאחר שהאם התפרעה במטוס, והשניים הורדו ממנו והוחזרו למתקן רשות האוכלוסין וההגירה בנתב"ג. הדיון בבקשת הערעור על גירוש השניים נקבע לאותו יום בבוקר, אך בתי המשפט המחוזי והעליון לא נענו לבקשת עורכי הדין להקפיא את הגירוש עד לקיומו. זאת, בין היתר, בשל היותה של האם שוהה בלתי חוקית מאז 2007, והעובדה שלא הסדירה את מעמדה ומעמד בנה.