חוזרים ללימודים: כל ההנחיות לקראת פתיחת מוסדות החינוך

בתי הספר וגני הילדים יחזרו מהיום לשגרת קורונה. לכיתות א'-ג' וי"א-י"ב, יצטרפו בהמשך השבוע כיתות ד'-ו'. עם זאת, באזורים שהוגדרו "מוגבלים" ומהווים מוקדי תחלואה - הפעילות לא תתחדש

זמן צפייה: 05:54

חזרה לשגרה בצל הקורונה: בתי הספר וגני הילדים ייפתחו היום (ראשון) מחדש וישובו לפעילות בהדרגה - כיתות א' עד ג' וי"א-י"ב יחזרו בלי הפרדות. בהמשך השבוע, מיום שני וביום שלישי, יחזרו כיתות ד' עד י'. ב"אזורים מוגבלים" שמהווים מוקד לתחלואה, הלימודים לא יתחדשו - בית שמש בשכונות נחלה ומנוחה ורמת בית שמש ב', בני ברק, בענה, דיר אל-אסד, חורה בשכונות 9 (קוואעין) ו-10.

בירושלים: רובע 1, לא כולל עוטף ירושלים כפר עקב, אזור התעשייה עטרות, בית חנינא, פסגת זאב, ועוטף ירושלים שכונת השלום, רובע 2, לא כולל אזור תעשייה הר החוצבים, פארק מטרופוליני עמק הארזים ופארק מטרופוליני עמק מוצא. רובע 3, לא כולל אזור תעשייה גבעת שאול, בית הכרם, מינהל מוסדי הר הרצל, יובלים, גנים, רמת דניה ובית החולים הדסה עין כרם. רובע 5, לא כולל מינהל מוסדי קריית הלאום ובית דוד. רובע 7, לא כולל א-טור, מנהל מוסדי הר הצופים, עיסאוויה והגבעה הצרפתית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גל חום קיצוני: שריפות פרצו בכמה מוקדים, רבים פקדו את החופים

חשד לרצח ברמת גן: בת 21 נחנקה למוות – בן זוגה נעצר

סוכל פיגוע ממזרח לי-ם: כוח צה"ל ירה לעבר מחבלים שהשליכו מטען

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

הלימודים יוחזרו תחת הגבלות, כאשר כל הורה יצטרך לחתום כל בוקר על הצהרת בריאות, למדוד חום לתלמיד. כמו כן, חובה לעטות מסכות בשיעורים, לשמור מרחק של שני מטרים בין התלמידים, להשאיר את החלונות פתוחים בכל הכיתות ולקיים הפסקות מדורגות עם ריחוק חברתי. בתוך כך, מנהלים, מורים והורים מודאגים מהדרך שבה ניתן ליישם את ההנחיות. המנהלים מדברים גם על קושי לשמור על היגיינה באופן קבוע.

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב התייחס בריאיון לחדשות 13 להנחיות הבריאות בבתי הספר, ואמר כי "המסכה זו דרך ההגנה על הילדים, בכל העולם אלו הכללים שננקטים".  לדבריו, במשרד החינוך נערכים לשנה הבאה שבה מגפת הקורונה וההסגר עלולים לחזור.

התלמידים חזרו לבתי הספר
התלמידים חזרו לבתי הספר

במקביל, היום יוסרו המגבלות שאוסרות פתיחה של גני אירועים במרחב הפתוח, להבדיל מאולמות אירועים שפתיחתם עדיין אסורה. יש לציין כי רק 50 איש מותרים בכל אירוע. נוסף על כך, רק בריכות טיפוליות ייפתחו ובריכות לספורטאים מקצועניים, אך עדיין לא לציבור הרחב. כזכור, עונת הרחצה בים תיפתח ביום רביעי הקרוב, כשההמונים שעושים זאת ממילא ברחבי הארץ - יוכלו לעשות את זה מבלי להסתכן בקנסות.

כמו כן, במשרד האוצר לוחצים להקדים את מועד פתיחת המסעדות, שמתוכנן לשבוע האחרון של חודש מאי, אך תחת מגבלות מחמירות שעלולות לגרום לכך שפתיחתן תהיה לא משתלמת כלכלית. באשר לאולמות התרבות כמו תיאטראות ובתי הקולנוע, הם ייפתחו במחצית השנייה של חודש יוני. תחת הגבלה שתדרוש להשאיר שני כיסאות ריקים בין כל הצופים שאינם חיים באותו הבית. המשמעות היא שההוצאות לא השתנו, אך הרווחים ממכירת כרטיסים ככל הנראה יצטמצמו, דבר שמעלה את השאלה האם אפשר לקיים שגרה כלכלית בצל הגבלות כה מחמירות?