מהיום: הורים יוכלו לחתום על הצהרת בריאות לביה"ס גם באינטרנט

מאז שנפתחו הלימודים בצל המגפה, מצהירים ההורים בכל בוקר כי חום גופם של ילדיהם לא עולה על 38 מעלות וכי בשבועיים האחרונים לא נחשפו לחולה. כעת, יוכלו לעשות זאת באופן מקוון

זמן צפייה: 01:59

מגפת הקורונה: משרד החינוך הודיע כי החל מהבוקר (שלישי), הורים ועובדי הוראה יוכלו לחתום על הצהרת הבריאות היומית גם במערכת מקוונת, זאת באמצעות אחת ממערכות הניהול של מוסדות החינוך.

כידוע, כחלק מצו הבריאות, תלמידי כיתות א'-ג', י"א-"ב וכן תלמידי החינוך המיוחד נדרשו להגיע בכל יום לבתי הספר עם טופס הצהרת בריאות חתום באופן ידני, לפיו ההורים מתחייבים כי הילד או הילדה שלהם עומדים בתנאי הבריאות הנדרשים וחום הגוף שלהם אינו עולה על 38 מעלות.

בטופס הצהירו ההורים כי לילדים אין קשיי נשימה, הם לא סובלים משיעול ובשבועיים האחרונים הם לא נחשפו לחולה מאומת. התנאים האלה חלים גם על המורים בעצמם, שכעת, כאמור, יוכלו לחתום על הטופס באופן דיגיטלי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

השימוש באמצעי השב"כ למעקב אחרי חולי קורונה הוארך ב-3 שבועות

מורה שבאה במגע עם תלמידים התגלתה כחולה בקורונה – ביה"ס נסגר

הורדת מחירים ועמדות חיטוי: ביוון נערכים לקבלת תיירים ישראלים

חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים
חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

"אנחנו ממשיכים להקל על הבירוקרטיה ולקצר הליכים", אמר שר החינוך רפי פרץ. מנכ"ל המשרד שמואל אבואב הוסיף כי "נמשיך ולהנגיש יותר ויותר שירותים מקוונים זמינים וידידותיים".

הכניסה לטופס המקוון תעשה באמצעות אחת מ-18 תוכנות הניהול של בית הספר, שאושרו זה מכבר על ידי משרד החינוך. ההורה או עובד ההוראה יוכלו להיכנס אל אחת מהמערכות ולקבל שם מידע מסודר אודות אופן מילוי הטופס.

החזרה לבתי הספר, אשדוד
החזרה לבתי הספר, אשדוד

כזכור, אתמול נודע כי בית ספר לחינוך מיוחד במודיעין עילית נסגר ביום חמישי שעבר לאחר שמורה במוסד שבאה במגע עם תלמידים התגלתה כחולת קורונה. עובדת בבית הספר סיפרה לחדשות 13 כי המורה עשתה בדיקת קורונה לאחר שבעלה, שנמצא בבידוד, לא חש בטוב. "מדדו לה חום כשהיא הגיעה לפי הנהלים, אך לא היה לה חום. ברגע שבעלה עשה בדיקה היא עשתה גם. מרגע שנודעה לנו הבעיה סגרנו את בית הספר".

בתוך כך, מאות אלפי תלמידי כיתות א' עד ג' וי"א-י"ב חזרו ביום ראשון לשגרת לימודים בצל התפרצות מגפת הקורונה. עם זאת, במספר רשויות החליטו כי הלימודים לא ייפתחו - במחאה על חוסר הסדר והזמן להיערך בהתאם.