מסתמן: בשבוע הבא יבוטלו הקפסולות בכיתות ז'-י' - כפוף לבדיקות

משרד הבריאות יציע לבטל את מתווה הקפסולות בכיתות שבהן כ-75% מההורים יסכימו שהילדים יעברו בדיקות קורונה באופן קבוע • אלרעי-פרייס: "המגפה הולכת ודועכת - אבל הילדים עדיין לא מוגנים"

זמן צפייה: 03:41

משרד הבריאות יביא לאישור הממשלה מתווה חדש ללימודים בכיתות ז'-י', אשר יחליף את זה הקיים - ויבטל את הקפסולות. על פי המתווה שיוצג ביום רביעי, הלימודים יתקיימו באופן מלא, כאמור ללא קפסולות ובכל ימות השבוע - זאת בתנאי ש-75% מההורים בכל בית ספר יסכימו שילדיהם יעברו בדיקות קורונה באופן קבוע, זאת במסגרת התוכנית "מגן חינוך".

בשלב זה, החליטו במשרד הבריאות להקצות כמאה אלף בדיקות לטובת התוכנית. אם היא תאושר וההיענות תהיה גבוהה, יתווספו עוד מאות אלפי בדיקות למען התלמידים, שמספרם, יש לציין, עומד כיום על כ-600 אלף.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חברי הכנסת ה-24 הושבעו; לוין: "קורא לכל המפלגות – די לחרמות"

בנט: "נגיע עם רצון טוב למו"מ – נעשה הכול כדי למנוע בחירות"

ישועה ממשיך להעיד: "בני הזוג אלוביץ' ביקשו שאמחוק תכתובות"

"אנחנו רואים שהתחלואה יורדת ומאוד מעודדים מכך", אמרה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות שרון אלרעי פרייס בתדרוך לעיתונאים. "הדבר החשוב הוא שמקדם ההדבקה עדיין מתחת ל-1, כך שהמגפה הולכת ודועכת - אם כי קצב הדעיכה איטי יותר".

ולמרות שרוב היישובים בישראל צבועים כיום בירוק, ישנם עדיין 37% מהאזרחים שאינם מוגנים - 26% מתוכם ילדים שלא יכולים להתחסן. "אנחנו רוצים לפתוח את מערכת החינוך בצורה בטוחה ומתונה כדי לא לעלות את התחלואה בקרב ילדים", הוסיפה אלרעי- פרייס, והבהירה: "לא נחסן אותם ללא אישור ה-FDA ודיון מעמיק במשרד הבריאות".

ד''ר שרון אלרעי ראש שירות בריאות הציבור
ד''ר שרון אלרעי ראש שירות בריאות הציבור | צילום: חדשות 13

ביום רביעי צפוי משרד הבריאות להביא לאישור הממשלה גם מתווה חדש ללימודים בכיתות י"א-י"ב, לפיו גם בכיתות אלו הלימודים יתקיימו באופן מלא, ללא קפסולות ובכל ימות השבוע - זאת בתנאי ששיעור המחוסנים של כלל התלמידים באותה כיתה הינו 65% - ולא 90% כפי שנדרש עד כה. בנוסף לכך, המשרד יבקש להגדיל את התפוסה באירועים שמתקיימים בשטח פתוח ל-750 בני אדם.