"מתרגשים": אחרי שבועות של לימוד מרחוק - חטיבות הביניים נפתחו

כחודשיים לאחר שעברו ללמוד מהבית בשל סגירת מערכת החינוך, תלמידי כיתות ז'-י' בערים ירוקות, צהובות וכתומות בהירות שבו לבתי הספר. כעת, הם מקווים "לא לחזור ללמוד בזום, לא רוצים את זה"

זמן צפייה: 03:18

כחודשיים אחרי שהחלו ללמוד מהבית בשל סגירת מערכת החינוך, ושבועות לאחר שהשכבות הנמוכות והגבוהות יותר חזרו לבתי הספר - הבוקר (ראשון) גם תלמידי חטיבות הביניים, כיתות ז'-י', שבו לספסל הלימודים. בשלב זה, בתי הספר נפתחו רק בערים הירוקות, הצהובות והכתומות בהירות, כך שעדיין ישנם ילדים שלומדים מרחוק.

"לא חשבנו שנחזור לבית הספר כל כך מהר - אני מאוד מתרגש", הודה אחד התלמידים בתיכון "קלמן" ברמת השרון בריאיון לחדשות 13. הוא ותלמיד אחר הוסיפו גם כי הם חוששים מכך שבית הספר ייסגר בשנית, ובמיוחד מכך שייאלצו לחזור ללמוד דרך "זום". "אף אחד מאיתנו לא רוצה את זה".

"בתקופה הזו למדנו שבית הספר זה לא רק מקום של למידה, אלא של חברות, של לראות אנשים, ולא להיות סגור בבית עם המחשב כל היום", הוסיף התלמיד. "בית הספר הוא מקום של יותר מאשר רק ללמוד בו". בינתיים, הלימודים בחטיבות יתקיימו במתכונת של קפסולות, מה שיאפשר למידה של יומיים עד שלושה בשבוע. "זה לא מספיק לנו, אנחנו מחכים לחזור לשגרה מלאה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: "בנט יכול להיות רה"מ, אך אני חלוק איתו על רוב הדברים"

הורוביץ: "היה מקום להחלטה של בית הדין בהאג לחקור את ישראל"

בוטל האיסור על כניסת ישראלים לארץ, הסועדים חוזרים למסעדות

חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים
חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

בתוך כך, משרד החינוך הודיע כי החל מהיום ניידות חיסונים יגיעו אל מוסדות החינוך ברחבי הארץ, זאת במטרה לחסן עובדי הוראה, צוותי חינוך ותלמידים מעל גיל 16 שטרם התחסנו נגד נגיף הקורונה. לצורך ביצוע החיסון, יוקצו אולמות נפרדים או כיתות ייעודיות בבתי הספר, והתורים לקבלת החיסון ייקבעו בהתאם למספר המתחסנים ובחלוקה לקפסולות על פי ההנחיות.

במשרד החינוך הבהירו כי התנאי למתן החיסון לתלמידים מתחת לגיל 18 הוא הסכמת ההורים. בהתאם להנחיות, גם אם ההורים נתנו את הסכמתם והתלמיד מסרב להתחסן - לא יינתן לו חיסון. "המיזם הוא פרי יוזמה משותפת של משרד החינוך ומשרד הבריאות, בתיאום עם הרשויות המקומיות, שנועד להגדיל את מספרם של המתחסנים במערכת החינוך, במטרה לצמצם את שיעור התחלואה בארץ ולשמר שגרת לימודים רצופה ובטוחה".

חיסון נגד קורונה לצעירה
חיסון נגד קורונה לצעירה | צילום: רויטרס

אמש פורסם בחדשות 13 כי גם באוניברסיטאות מתכוננים לפתיחת המוסדות - אבל רק עבור סטודנטים שהתחסנו או החלימו מהנגיף. יש לציין כי סגל המרצים לא יחוייב להתחסן. סטודנטים שכן חוסנו או החלימו יוכלו  לשוב ללמוד מהקמפוסים, תוך הקפדה על שמירת מרחק ועטיית מסכות.  ככל הנראה, רוב האוניברסיטאות יפתחו את שעריהן רק אחרי חג הפסח, ומספר מצומצם של מוסדות ייפתחו כבר בשבוע הבא.