"הסיפור שלו נכנס לי ללב": הילדים שנקראו על שם עמית בן יגאל

עמית היה לוחם סיירת גולני שנפל בשנה שעברה במהלך מבצע בשומרון. מאז מותו, לפחות 24 תינוקות שנולדו נקראו בשמו. השבוע, נערך מפגש בינם לבין ההורים השכולים: "מבחינתי, אלה הילדים שלי"

זמן צפייה: 10:31

סמל ראשון עמית בן יגאל, לוחם גולני שנפל במאי בשנה שעברה בפעילות צה"ל בכפר יעבד, הוא הלוחם היחיד שנהרג בפעילות מבצעית מאז יום הזיכרון בשנה שעברה. לפחות 24 זוגות צעירים התרגשו מהסיפור של עמית, החליטו להנציח אותו וקראו לילדיהם שנולדו השנה, על שמו. ארבעה מ-24 תינוקות שנקראו על שמו, נפגשו השבוע עם הוריו של עמית, בבית שבו הוא גדל. מושיקו ונטליה, אחד מבני הזוג שקראו לבנם על שמו, התרגשו מסיפור נפילתו של עמית ואף הציעו לאביו ברוך להיות הסנדק של בנם. "זה היה כל כך מרגש בעבורי להחזיק את התינוק, לגעת בדבר האלוהי הזה. נטליה בכתה והתרגשה נורא", אמר ברוך.

אמו של עמית, נאווה, סיפרה כי: "ביום שעמית נפל, כל מי שהגיע לבית שלנו, פתח במשפט 'אנחנו לא מכירים, אבל המקרה נגע בנו'. השיר 'גיבור של אמא' של משה פרץ, מלווה אותי מהיום שעמית התגייס. לפני שבועיים ההפקה של משה הזמינה אותי להופעה. הוא שר את השיר וזה צמרר וריגש אותי".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"לא חשב לא להיות ראשון בהסתערות": סיפור נפילתו של אורן מלצר

"ניפגש בחלומות": שירו המרגש של עילי בוטנר עם הילדים היתומים

הרמטכ"ל בטקס יום הזיכרון: "משפחות שילמו מחיר כבד מנשוא"

עמית בן יגאל
החייל עמית בן יגאל שנהרג בפעילות מבצעית

ברוך סיפר על הרגעים הקשים כשנודע לו שבנו עמית נהרג: "שש ועשרים בערך, נקישות בדלת היו הסיוט שלי באמת כל השירות של עמית. תמיד הפחד הזה בנקישות, כשאני אסתכל בעינית ואני אראה חיילים, וזה מה שקרה. אמרתי לקצין שבדלת, 'תגיד לי שהוא חי, תגיד לי שהוא פצוע', אני מוכן לקבל את זה, והוא שתק. אמר לי, 'שב, בבקשה'. ואז הוא אמר לי, 'אני מצטער להגיד לך שהבן שלך נפל בפעילות מבצעית בצפון השומרון בכפר יעבד'. שתיתי עשרים כוסות מים. הגוף התייבש לי במכה אחת. באיזשהו שלב נכנסתי לחדר של עמית, אמרתי לו, 'אתמול דיברנו. איפה אתה? הרחתי את הבגדים, ואז הבכי יצא החוצה'".

למרות שהיה בן יחיד לאביו, עמית היה נחוש לקבל את חתימתו ואת ברכתו ולהתגייס לשירות קרבי. "חודשיים של שיחות אינסופיות קיימתי עם עמית בכדי להבין אם הוא באמת רוצה לשרת בקרבי. כשהבנתי את זה, הלכתי לתל השומר, וחתמתי לו. הוא עלה על הכיסא, שולחן, התחיל לרקוד. הקצינה שהחתימה אותי אמרה לי, 'שמע, ראיתי הרבה דברים. כזה דבר לא ראיתי'". 

החלום של ברוך ונאוה הוא שלצד כל ה"עמיתים" שיגיעו לבקר בחצר, יזחל גם נכד קטן שלהם, בן או בת מזרעו של עמית. לדברי ברוך, "כרגע החוק צריך לעבור שינוי חקיקתי. אין שום סיבה בעולם שנאוה לא תהיה סבתא מעמית ואני לא אהיה סבא מעמית. אין שום סיבה בעולם". נאווה הוסיפה כי "הבית שלנו תמיד פתוח. יש פה חצר מאוד יפה של עמית. יש חדר של עמית. יש צעצועים ומשחקים בתקווה שההורים באמת ירצו להיות חלק מהמשפחה שלנו. זה ימלא אותנו עד היום המיוחל שגם לנו יהיה נכד מעמית בעזרת השם".