נתניהו וכחלון סיכמו: הצהרונים יסובסדו גם בשנה הבאה

עקב המשבר שבמסגרתו איימו הורים להשבית את הלימודים, רה"מ ושר האוצר הודיעו כי יעלו לאישור הממשלה פתרון שיאפשר לילדים להגיע למוסדות החינוכיים ב-1 בספטמבר. "מצאנו מקור כספי"

זמן צפייה: 01:09

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון הודיעו היום (רביעי) כי נמצא פתרון למשבר הצהרונים, שבמסגרתו איימו הורים ברחבי הארץ כי ישביתו את שנת הלימודים הבאה. ההצעה תעלה לאישור הממשלה.

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס והנהגת ההורים הארצית זעמו בימים האחרונים לאחר שגילו כי רבים מההורים יידרשו לשלם עוד אלף שקלים בחודש על הצהרונים של ילדיהם. תחילה אמרו במשרד האוצר כי אין פתרון למשבר, אך בעקבות הלחץ שהופעל על כחלון ונתניהו, השניים הגיעו להבנות.

נתניהו וכחלון
נתניהו וכחלון | צילום: רויטרס

בהודעה שפורסמה מסר ראש הממשלה כי "יש לנו בשורה משמחת להורים בישראל – שר האוצר ואני מצאנו פתרון לסבסוד הצהרונים. בספטמבר בתחילת שנת הלימודים יהיו צהרונים". שר האוצר כחלון מסר: "זוהי באמת משימה, אבל מצאנו את המקור הכספי. יהיו צהרונים גם בשנה הבאה וגם בשנים הבאות. נמשיך לדאוג לילדי ישראל".

חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין מכבים רעות ויו"ר השלטון המקומי,  מסר בתגובה: "אני שמח שראש הממשלה נענה לפנייתי והודיע אמש כי נמצא פתרון לבעיית הצהרונים. הקלה על נטל ההורים העובדים במסגרת יום לימודים ארוך לילדינו היא יעד מרכזי של השלטון".