חרף העלייה בחולים, גלנט מתעקש: "אגן בגופי על פתיחת הלימודים"

שר החינוך אמר בריאיון במהדורת השבת כי הלימודים ייפתחו כסדרם ב-1 בספטמבר, וטען: "מערכת החינוך במגזר החרדי פתוחה כבר למעלה משבוע, לא ראיתי שום עלייה בתחלואה"

זמן צפייה: 09:05

שר החינוך יואב גלנט התראיין הערב (שבת) בחדשות 13 וציין כי שנת הלימודים תפתח כסדרה: "לכל היותר חצי אחוז או אחוז לא יילמדו. אני מגן על העניין הזה בגופי. מנעתי את סגירת בתי הספר בחודש מאי, קיימתי את בתי הספר של החופש הגדול, התעקשתי שהתוכנית תתקבל ותיושם - והיא תתבצע".

בתוך כך, ברשויות המקומיות מעריכים שבין 15%-20% מהתלמידים לא יגיעו ללימודים – מדובר במאות אלפי תלמידים. בניגוד לשנה שעברה – חוק חינוך חובה הוא בתוקף ומי שלא מגיע נתון לסנקציות כאלה ואחרות.

עוד ציין שר החינוך כי "מערכת החינוך במגזר החרדי פתוחה כבר למעלה משבוע, לא ראיתי שום עלייה בתחלואה, וזה כביכול המגזר שהייתה בו תחלואה גבוהה".

שר החינוך יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט | צילום: חדשות 13

בנוגע להתכנסות של קבינט הקורונה מחר והאפשרות שיוטלו מגבלות נוספות על המשק אמר גלנט: "אנחנו פועלים לפי החלטות שאנחנו מקבלים ביחד עם קבינט הקורונה. נשמע גם את המומחים, נראה את הנתונים ואם יש צורך - במקומות מסויימים נסגור. לא קיבלתי שום נתון, כשאראה אותם אתייחס ברצינות".

עוד טען גלנט כי "מצאנו נוסחה שהיא מצויינת. שרי חינוך מרחבי העולם דיברו איתי על הנושא, רוצים להבין איך אנחנו עובדים. אני משוכנע שהדבר הזה יעבוד ובכל מקרה יש לנו בקרה אנחנו רואים מה קורה. התוכנית בנויה כך שמירב האוכלוסיה תתמיד בלימודיה. אם יתגלה חולה בביה"ס אנחנו מבודדים את השכבה הגילאית, בודקים את השכבה וההסעה ואם אין חולים מחזירים. זה מאפשר למערכת להתקיים ולנשום".