רעידת אדמה בעוצמה 3.8 הורגשה בחלקו הדרומי של ים המלח

מהמכון הגיאופיסי נמסר כי מוקד הרעש הקל היה בעומק של קילומטר, וכי הוא הורגש גם באזור המרכז וכן בדרום הארץ עד אילת

 ים המלח
ים המלח | צילום: המועצה האזורית תמר וחל"י

רעידת אדמה בעוצמה 3.8 הורגשה היום (רביעי) בחלקו הדרומי של ים המלח. מהמכון הגיאופיסי נמסר כי מועד הרעש הקל היה בעומק של קילומטר בתוך ים המלח. תושבים דיווחו כי הרעש הורגש גם באזור המרכז וכן בדרום הארץ עד אילת. לא דווח על נזק או נפגעים.

בחודש מאי הורגשה רעידת אדמה במספר מוקדים ברחבי הארץ, בין היתר בירושלים, במבשרת ציון, בפתח תקווה, בביתר עילית ובבית שמש. במכון הגיאופיסי העריכו כי רעידת האדמה הייתה בעוצמה 4.4. מוקד הרעש הוא בים התיכון, במרחק של כ-275 ק"מ מחופי ישראל, מערבית לקו שבין חדרה לנתניה, ובעומק של כעשרה ק"מ. זאת, לאחר כשלושים רעידות אדמה קלות שהורגשו בישראל בתקופה האחרונה.

בעקבות רעידת האדמה, פיקוד העורף רענן הנחיות: "בעת רעידת אדמה 'שטח פתוח הוא הכי בטוח'. אם אין באפשרותכם לצאת מהמבנה היכנסו לממ"ד והשאירו את הדלת פתוחה. אם אין ממ"ד, צאו אל חדר המדרגות ואם ניתן המשיכו לרדת אל היציאה מהבניין. רק אם אינכם יכולים לפעול כך, תפסו מחסה תחת רהיט כבד, או שבו על הרצפה צמודים לקיר פנימי".

כתבות נוספות בנושא >>

רעידת אדמה בעוצמה 4.4 הורגשה במספר מוקדים במרכז הארץ

הפיליפינים: לפחות 11 בני אדם נהרגו ברעידת אדמה בעוצמה 6.3

הנחיות פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף | צילום: פיקוד העורף

בחודש יולי 2018, פרסם מבקר המדינה יוסף שפירא דוח בנוגע ליכולת ההתמודדות של ישראל עם אירועי רעידת אדמה, ממנו עולה כי המדינה אינה ערוכה כנדרש לאירועים כאלה וכי היכולת שלה לטפל בנזקים מוגבלת. הדוח התפרסם זמן קצר לאחר שורה של רעידות האדמה שהתרחשו בצפון הארץ - והצביע על תמונת מצב מטרידה.

שפירא כתב בדוח כי "על מנת שהיערכותם של הממשלה ושאר הגופים הנוגעים בדבר לרעידת אדמה תהיה מיטבית, יש לנקוט פעולות ארוכות טווח". המבקר גם ציין כי למרות שממשלות ישראל אישרו לאורך השנים שורה של צעדים בנושא - היישום בפועל לוקה בחסר.

רעידת אדמה בעוצמה 4.5 שהורגשה בישראל (ארכיון)
רעידת אדמה בעוצמה 4.5 שהורגשה בישראל (ארכיון) | צילום: emsc-csem