ישראל שוב בסגר: נאסרה היציאה מהערים עד יום חמישי בבוקר

לאחר שהממשלה אישרה את תקנות החירום לקראת החג השני של פסח והמימונה, עשרות מחסומים נפרסו ברחבי המדינה כדי לאכוף את ההנחיות. המאפיות ייפתחו ב-2:00 לפנות בוקר ביום חמישי

זמן צפייה: 02:44

מגפת הקורונה: ישראל נכנסה אחר הצהריים (שלישי) פעם נוספת לסגר כללי, כאשר החל מהשעה 17:00 נאסרה היציאה מהערים. בירושלים נאסרה היציאה מהרבעים שנקבעו. המשטרה פרסה עשרות מחסומים ברחבי הארץ במטרה לאכוף את ההנחיות.

כחלק מתקנות החירום, היציאה מהבית מותרת למרחק של עד מאה מטרים ולזמן קצר, למעט במקרים חריגים. השירותים החיוניים יפעלו כרגיל. מהשעה 19:00 תיאסר פתיחת מקומות למכירת מזון. המאפיות בתחומי הסופרים יהיו סגורים. משלוחי אוכל ימשיכו לפעול.

שוטרי מג''ב באחת מהכניסות לשכונות החסומות בירושלים
שוטרי מג''ב באחת מהכניסות לשכונות החסומות בירושלים | צילום: רויטרס

התחבורה הציבורית הופסקה אמש ותחזור לפעילות בשעה 5:00 ביום חמישי. ההגבלות לא חלות על יישובים שמרבית תושביהם אינם יהודים. בד בבד, הממשלה האריכה את תקנות החירום שמצמצמות את הפעילות במשק עד ל-19 באפריל.

בניגוד למאפיות, שייפתחו לפנות בוקר, פיצריות יוכלו לפתוח מייד לאחר החג. זאת, לאחר שבמהלך ישיבת הממשלה השרים גלעד ארדן ודוד אמסלם פעלו לשם כך. יש לציין כי לאחיו של השר אמסלם יש פיצריה בירושלים.

תושבי ירושלים - שמחולקת לרבעים, יקיימו את התקנות בהתאם למגבלות התנועה הקיימות בחלקים מסויימים של העיר. ההגבלות הללו לא יחולו על יישובים שמרבית תושביהם אינם יהודים. משלוחי אוכל ימשיכו להיות מותרים.

כאמור, הממשלה האריכה את תוקפן של תקנות שעת חירום עד ל-19 באפריל בשעה 6:00. על פי התקנות, במקום עבודה לא ישהו בו-זמנית יותר מעשרה עובדים או 15% ממצבת העובדים, לפי הגבוה מביניהם. המעסיק רשאי להעלות את מספר העובדים המרבי המותר לשהייה בו זמנית עד לשיעור של 30% ממצבת העובדים - כל עוד ההעלאה חיונית לפעילות השוטפת של מקום העבודה, והמעסיק דיווח על כך למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה.

מטעם משרד הבריאות נמסר כי הם "שבים וקוראים לציבור להקפיד על ההוראות ולהישאר בבית בתקופת החג. על אף הסימנים המעודדים לכאורה, תחלואת הקורונה עדיין בישראל והיא יכולה לשוב ולפרוץ. אנו מתמודדים עדיין עם התחלואה שנוצרה סביב אירועי חג הפורים וצריכים להבטיח כי לא יווצר גל תחלואה בעקבות ימי החג הקרובים", לשון ההודעה.