"חיבוק וירטואלי": המיזם של יובל שרף שמספק ייעוץ בלחיצת כפתור

השחקנית המצליחה הקימה עם שני שותפים את אתר "גרופ האג", שבו אפשר למצוא מומחי הורות מובילים שמספקים תמיכה וכלים להתמודדות עם אתגרים במציאות הקורונה. "אנשים אומרים שהם פתאום ישנים בלי

זמן צפייה: 03:09

כמו כולם בימים האלה, גם השחקנית והדוגמנית יובל שרף סגורה בביתה שבתל אביב עם הבעל ושני הבנים. וכמו כולם - גם הם מנסים להתרגל לחיים בצל הקורונה. "כל התקופה הזאת השאירה את כולנו ברגע אחד בלי כלום, לקחו לנו את כל המשאבים, המסגרות והשאירו את כולנו לבד", סיפרה שרף. את השעות הרבות יובל מעבירה בעיקר מול מסך המחשב ולא כדי לשנן טקסטים לתפקיד חדש.

היא יזמה יחד עם שני שותפים מיזם שנקרא "גרופ האג", שמאגד בתוכו מומחי הורות מובילים באתר אחד כדי לספק להורים תמיכה וכלים להתמודדות עם אתגרים יום-יומיים, עם ילדים שמנסים להתרגל למציאות חדשה, מתיחת גבולות וזוגיות בהסגר. "כל הדבר הזה התחיל מאיזשהו צורך שלי, ומאיזשהו תסכול וחוויה שאני חוויתי בתור הורה וגם בתור בן אדם. חוויתי דיכאון בזמן ההיריון, וחוויתי תופעה פיזית שנקראת 'סימפיזיוליזיס', שזה בעצם התרחבות האגן וכאבים בעצמות. ולא סתם שזה ריתק אותי למיטה ושם אותי במקום מאוד אפל בחיים שלי הפרטיים, זה גרם לי לשאול המון שאלות ובעיקר לקבל עזרה", סיפרה שרף.

יובל שרף
יובל שרף | צילום: חדשות 13

עשרים יועצים ויועצות זמינים בלחיצת כפתור בלבד ואליהם הצטרף באחרונה גם צוות המערך הפסיכולוגי של בית החולים "שניידר" בפתח תקווה. שרף ציינה כי "רוב היועצים הם אנשים שאנחנו צרכנו את השירותים שלהם באופן אישי, התנסינו, בדקנו ואם לא, אנחנו עובדים עם אנשי מקצוע מוכרים שקיבלנו עליהם המלצות, שבדקנו את הרקע שלהם".

המיזם שהחל לפעול בשבועיים האחרונים כבר תפס תאוצה. "אנחנו מקבלים תגובות של אנשים שפתאום ישנים בלילה או שעברו את הדבר הזה ושזה אשכרה עובד להם, אז זה שווה הכול". בימים שבהם ההסגר מקשה על קבלת עזרה, חיבוק חם ועצה טובה עוזרים גם אם הם מרחוק. "לכולנו חסר עכשיו חיבוק ואני הכי מתגעגעת להורים שלי בעולם אבל אין ברירה, אז אנחנו מנסים לתת את החיבוק הזה באופן וירטואלי".