"אני בא עם חיוך": יוצר "נבסו" מתמודד עם הגזענות - בדרך שלו

יוסי ואסה עלה מאתיופיה בגיל 10 ואיבד במסע שני אחים וסבתא. הסדרה המצליחה שכתב על העלייה לארץ ועל הזוגיות המעורבת זכתה באמי, וכעת הוא חוזר לעונה שנייה - ומשוכנע שהצחוק יוביל לשינוי

זמן צפייה: 10:03

בשנת 1984, הילד יוסי ואסה בן ה-10 עלה לארץ עם משפחתו במבצע משה. במשך כמה חודשים הוא הלך ברגל מאתיופיה עד למחנות הפליטים בסודן. שם, המתין כמעט כשנה עד שאכן הגיע לישראל. בדרך, איבד שניים מאחיו ואת סבתו.

וזה לא הכול. באחד הלילות פשטו שודדים על השיירה וחיפשו חמורים. הם לא ידעו שיוסי, הילד, בדיוק ישן על אחד מהם. "פתאום מצאתי את עצמי רחוק מכולם", נזכר ואסה, "התעוררתי בבהלה וראיתי שהם מתלחשים ולא יודעים מה לעשות. רצתי באמוק למשפחה שלי. אמא צעקה. היא אומרת שזה אחד הרגעים שהיו לה הכי קשים במסע".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו על קריאת הליכוד לעצור את רביב דרוקר: "ניסוח לא מוצלח"

"רוצה לנוח": אחרי חמש שנים – בר סימן טוב נפרד ממשרד הבריאות

כך ניסה היועמ"ש לשנות את העילה לגניזת התיק נגדו – לחוסר אשמה

יוסי ואסה, יוצר נבסו
יוסי ואסה, יוצר נבסו | צילום: חדשות 13

את הזכרונות הוא הפך לסדרת הטלוויזיה המצליחה "נבסו", שזכתה באמי הבין-לאומי בקטגוריית הקומדיה, וחוזרת השבוע למסך בעונה שנייה. החזרה של "נבסו" למסך הפכה במידה מסוימת אקטואלית כשארה"ב - ובעקבותיה העולם כולו' בוערים וסוערים על רקע מהומות גזע. ואסה סיפר כי נעצר לא פעם - אפילו כאשר "רק רצה לעשן סיגריה".

הסדרה מספרת גם על החיים של יוסי כחלק מזוג מעורב. כמו בסדרה, גם במציאות הוא נשוי לאישה לבנה, והשניים מנסים להתמודד עם הגזענות הקיימת בחברה - אבל בדרך שלהם. "אני בא עם חיוך למישהו שיש לו מחשבה חשוכה ואני מרגיש שזה משנה אותו", הסביר. "יש לנו ילדים חצי שחורים חצי לבנים - כך שמבחינתי, המציאות חייבת להשתנות ולהיות בסדר עם כולם".