איש התרבות ושדר הרדיו יעקב אגמון הלך לעולמו בגיל 91

המפיק והבמאי, שהקים את תיאטרון בית ליסין וכיהן בעבר כמנכ"ל תיאטרון הבימה, הלך לעולמו. רעייתו, השחקנית גילה אלמגור: "כמעט 70 שנה שהוא נתן לי חיים עשירים מעוררי השראה"

זמן צפייה: 03:38

איש התרבות יעקב אגמון הלך לעולמו היום (רביעי) בגיל 91 בבית החולים תל השומר. אגמון היה מהדמויות המשפיעות ביותר על עולם התיאטרון והבידור בישראל. אשתו היא השחקנית גילה אלמגור. הוא יובא למנוחות מחר בשעה 12:00 בצהריים בבית העלמין בקיבוץ שפיים.

בריאיון לחדשות 13 סיפרה רעייתו כי "כמעט 70 שנה שהוא נתן לי חיים עשירים מעשירים מעוררי השראה. וזהו, כנראה יש תאריך תפוגה לכל אחד. אני שמחה שהוא לא סבל. הייתה מלחמה על החיים שלו", הוסיפה, "הוא כזה אריה - וגם הם נלחמו עליו כל כך". בהמשך, סיפרה אלמגור עד כמה היה קשה לו לראות "איך מזניחים את התרבות וזורקים אותה בצד הדרך בימי קורונה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חוקר ברשות המסים שהורשע בשוחד ושיבוש חקירה – זוכה במשפט חוזר

גנץ קורא לרה"מ לכנס את הקבינט: "יש לתת התראה מראש על הגבלות"

"חוק כרמל מעודה" אושר בטרומית: תוחמר ענישת מטפלות מתעללות

גילה אלמגור ויעקב אגמון
גילה אלמגור ויעקב אגמון | צילום: חדשות 13

מטעם המשפחה נמסר: "אהוב נפשנו יעקב, יענקלה אגמון הלך הבוקר לעולמו. אגמון השאיר אחריו את אשתו גילה אלמגור, את בתו הגר וכן נכדים ונינים אוהבים. הוא ניהל מספר תיאטרונים בישראל, ביניהם התיאטרון הקאמרי, התיאטרון הלאומי הבימה, תיאטרון בית לסין אותו הקים והפך לתיאטרון מצליח. הוא הקים פסטיבלים רבים בישראל, בהם פסטיבל תיאטרונטו שקיים 30 שנה, ניהל את פסטיבל עכו, את התזמורת הקאמרית הישראלית, הקים וניהל את תיאטרון 'בימות'".

מהבימה נמסר: "התיאטרון הלאומי עוטה אבל על מותו של יעקב אגמון שכיהן כמנכ"ל התיאטרון בין השנים 1995-2005 ובעלה של שחקנית 'הבימה' הדגולה גילה אלמגור אגמון, שתיבדל לחיים ארוכים. יעקב אגמון קיבל על עצמו בשנת 1995 את המושכות של ניהול התיאטרון הלאומי לאחר משבר כלכלי ואמנותי גדול".

גילה אלמגור ויעקב אגמון
גילה אלמגור ויעקב אגמון | צילום: באדיבות ארכיון הבימה

שר התרבות חילי טרופר ספד לאגמון: "הצטערתי לשמוע על מותו של יעקב אגמון, ענק תרבות ישראלי ומבכירי עולם התיאטרון. יעקב, זוכה פרס מפעל חיים בטקס פרסי התיאטרון הישראלי ומנכ"ל תיאטרון הבימה לשעבר, היה בין גדולי המפיקים והבמאים בישראל. עשרות יצירותיו ייזכרו לדורות והשפעתו על התרבות בישראל תלווה אותנו שנים רבות. ליבי עם גילה אלמגור אגמון ובני המשפחה על לכתו".

בשנת 1964 הקים אגמון את "תיאטרון בימות", וב-1978 - את תיאטרון בית ליסין וניהל אותו במשך שמונה שנים. בשנת 1995, בעקבות משבר ניהולי בתיאטרון "הבימה", מונה אגמון למנכ"ל ולמנהל האומנותי של התיאטרון. ב-2005 פרש מהבימה וחזר לעבוד כמפיק עצמאי בחברה שהקים. בשנת 2007 זכה אגמון בפרס התיאטרון הישראלי על מפעל חיים.

יעקב אגמון
יעקב אגמון | צילום: חדשות 13

משנת 1968 הגיש את תוכנית הרדיו "שאלות אישיות" בגלי צה"ל. נוסף, הגיש וערך אגמון תוכניות רדיו נוספות בקול ישראל ובגלי צה"ל, וכן הנחה את תוכניות הטלוויזיה "עלי כותרת" ו"בירה ומצב רוח".